Az alaposan könnyített Carrera RS változatot arra tervezték, hogy pályán hajtsd, de ezt a példányt nem használták sokat, három évtized után is csak alig több mint 10 ezer kilométer van benne, az értéke is ennek felel meg.

A Porsche az ötvenes években használta először az RS típusjelzést az 550 Spyderrel, de ennél is ismertebb az 1973-ban bemutatott 911 Carrera RS 2.7, amiből igazi legenda vált. A Rennsport név a kilencvenes évek elején tért vissza a 911-esen, ami akkor még őrizte az eredeti formát, de az alkatrészeinek 85 százaléka újonnan tervezett volt.

A 964-es szériában jelent meg az összkerékhajtás, de most egy hátsókerekes modellről lesz szó,

a pályára szánt Carrera RS változatról. A 3,6 literes, léghűtéses, hathengeres szívó bokszermotorja 260 lóerős, ami nem sokkal több az alapmodellénél, de a 260 km/órára képes változatot mégis sokkal jobb volt vezetni, ugyanis jelentősen könnyítették.

A hátsó ülések, a légkondicionáló, a tempomat, a rádió és a hangszigetelés nagy részének elhagyásával, valamint az alumínium csomagtérfedéllel, magnézium kerekekkel és a vékonyabb üvegekkel a tömege 155 kilogrammal lett kevesebb.

A kézi váltóval és az önzáró differenciállal a farmotoros Carrera RS vezetése értő kezeket igényelt.

A limitált szériából a bemutatása évére utalva csak 1992 példány készült, és a képeken látható 911-et az elsők között rendelte meg a német Georg Stoll. A Grand Prix fehér színű, sötét belsős Porschét mindig gondosan karbantartotta, de

nem használta sokat, ezért 2000-ben a kötelező szervizen még csak 4896 kilométert jegyeztek fel a füzetbe.

2009-ben kivonták a forgalomból, és egy raktárban tárolták, de a kilométerórája még ekkor sem mutatott 10 ezernél sokkal többet. 2018-ban vette meg a jelenlegi tulajdonosa 10 881 kilométerrel, és

mivel felismerte, hogy mekkora kincset tart a garázsában, azóta összesen csak hat kilométert mert vele megtenni.

Mondanunk sem kell, hogy a 911 Carrera RS hibátlan állapotban van, a gyári matricák is rajta vannak, minden kezelési könyv és szervizszámla jár hozzá, a pótkereke és a szerszámkészlete is érintetlen. Így került az RM Sotheby’s aukciójára márciusban, ahol 300 ezer dollárt adtak érte, ez 96 millió forintnak felel meg.

Ez is érdekelhet:

Az egymillió dolláros Porsche ez a gyönyörű 911 GT2

Az egyik legvágyottabb 911-esnek számít.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában