Különböző utakon és versenypályán, de még terepralikon is bizonyította már a Porsche 911-es, hogy ez az a sportautó, ami nemcsak a gyorsulásról szól, hanem jóval többre is képes ennél. Most pedig olyan zord helyre merészkedtek vele, ahol a hőmérséklet folyamatosan fagypont alatt van, és a növényeknek sincs esélye a rideg tájban.
6893 méteres magasságával az Argentína és Chile határán fekvő Ojos del Salado a világ legmagasabb aktív vulkánja és egyben az Andok második legnagyobb hegye. A csúcs az Atacama-sivatagban található, ami miatt az éghajlata rendkívül száraz, hó is csak télen van a csúcsán.
30 Celsius-fokkal fagypont alatti a hőmérséklet, és 6000 méteres magasságban már a levegő oxigéntartalma is fele a tengerszinten mérhetőnek.
Csúcsa közelében már nemcsak hó, hanem kőkemény jégfalak is akadályozzák a feljutást. Ezzel kellett megbirkóznia a Le Mans-i 24 órás versenyeken rendszeresen induló Romain Dumas pilótának és csapatának az expedícióra felkészített Porsche 911-esekkel.
Átkelve a cudar tájon és a jégmezőkön 6007 méterig jutott fel a Porsche 911-es, amire még a terepjárók közül is kevés volt képes. A tetejét ugyan nem érték el, a menetelést a már áthatolhatatlan hó- és jégfalak akadályozták meg, de a csapat így is joggal büszke a teljesítményre.
Két autót készítettek fel, melyeknek alapja a 450 lóerős, turbós hathengeres bokszermotorral szerelt Porsche 911 Carrera 4S.
Kevesebb mint 4 másodperc alatt gyorsul 100-ra és 300 km/óra feletti a végsebessége, de ezekre a tulajdonságokra nem volt szükség Chilében. A merev karosszéria, a rövid tengelytáv és az összkerékhajtás, valamint a hétfokozatú kézi váltó most erősebb érvek voltak a 911-es mellett.
Először bukócsővel, szénszálas ülésekkel és hevederekkel szerelték fel az autót, hogy megfeleljen a biztonsági követelményeknek, majd portáltengelyekkel (mint az emelt Mercedes-Benz G-osztálynál) növelték 350 mm-re a hasmagasságot, elmaradhatatlan a terepgumi szett is.
Átdolgozták a hűtési rendszert, változtattak az áttételeken, így alacsony sebességnél is precíz gázadásokkal lehet megválasztani az optimális sebességet. A 911-esek alját strapabíró Aramid-szálas alvázvédelemmel szerelték fel, így nem okoz gondot akár sziklákon lecsúszni vele.
Akár egy kőkemény terepjárónál, kézi kapcsolású differenciálzárakat és csörlőt is szereltek bele a Porsche mérnökei.
Különleges dekorációt is kaptak a kalandor 911-esek, az egyiket a 963 LMDh versenyautó színeibe csomagolták, a másik pedig 911 tematikájú ruhát kapott a a weissachi stíluscsapattól. Ez a projekt nemcsak a felfedezésről és a mérnöki kreativitásról szól, hanem arról is, hogy ne lepődjünk meg, ha a jövőben megjelenik a kínálatban egy alapból terepgumikkal szerelt 911-es.
Ez is érdekelhet: