2022 októberére már egyértelműen beköszöntött az ősz hidegje a Nürburgring környékére, mely ideális hőmérsékletet teremt a rekordokhoz, ezért a Porsche sem várt sokat: a premier után körbementek a 911 GT3 RS-sel a pályán. Baromi gyorsan.
Elképesztő alapossággal választják ki ezeket a referenciaidőkre kiszemelt napokat a Porschénél, de még így sem minden garantált. Most nem ítélték igazán ideálisnak a körülményeket, a Döttinger Höhe hosszú egyenesén például erős szembeszél fújt, és az aszfalt hőmérséklete is hideg volt. Jörg Bergmeister pilóta szerint a szél miatt egy kis leszorítóerőt vesztettek.
Minden eddiginél fejlettebb a 992-es generációs 911 GT3 RS aerodinamikája, melynek leglátványosabb eleme egyértelműen a hattyúnyakon lógó, gigantikus méretű, DRS-sel felszerelt hátsó szárny. Mellette a kerékjáratok mögött is szét van vágva a karosszéria, és még a lengőkarjai is szárnyprofil alakúak. Tényleg minden részletét arra találták ki, hogy a lehető leghatékonyabban terelje maga körül a levegőt.
285 km/órás sebességnél 860 kg leszorítóerőt termel a GT3 RS.
Négyliteres, szívó hathengeres bokszermotorja 525 lóerőt ad le 8500-as fordulaton, nyomatéka 465 Nm. Az akár 9000-ig forgó motor 131 lóerős literteljesítménye jól mutatja, mennyire kireszelt gép ez. Tényleg semmi nincs ennyire közel a versenyautóhoz.
6 perc 49,328 másodperc alatt szaladt körbe a változatos domborzatú és burkolatú, 20,8 kilométeres Nordschleifén.
Közel 11 másodpercet ver rá a sima GT3-asra az RS. Ezért nem igazán lényeg a 3,2 másodperces gyorsulás és a 296 km/órás végsebesség, mert ebben a ligában a versenypályás köridők döntik el, hogy ki a legnagyobb király.
Ezt olyan autóval csinálták, melyet bárki megvásárolhat, aki elég gyorsan pakol le irgalmatlan sok pénzt a Porsche asztalára. A 911 GT3 RS Weissach csomagos változatával futották a rekordot, melyet Michelin Pilot Sport Cup 2 R gumikkal szerelnek.
Most pedig nyomj rá a lejátszás gombra, és hallgasd az üvöltő motort a GT3 RS-ben a Nürburgringen!
Ez is érdekelhet: