A Porsche 911 utolsó léghűtéses szériájának csúcsa volt a ’95-ben bemutatott, versenypályára fejlesztett GT2 Evo, a valaha készült 11-ből két alig használt példányt mutatunk.

Sokan a Porsche 911-es legjobban sikerült generációjának tartják a 993-ast, az utolsó léghűtéses szériát, amit fantasztikus volt vezetni, és egyszerűen elképesztően nézett ki. A sorozat hattyúdala a 911 GT2 Evo volt, ami az eleve brutális GT2 még extrémebb változatának számított, 1995-ben mutatták be a frankfurti autószalonon.

A 3,6 literes, dupla turbós hathengeres motorja 600 lóerőt teljesített, és a GT2 többi változatához képest az Evo is hátsókerék-hajtású volt,

amihez kézi sebességváltó kapcsolódott. Az biztos, hogy ehhez a Porschéhez szükség volt bátorságra, és persze kiváló vezetési képességekre is, hiszen az FIA GT1-es sorozatra épült versenyautók engedélyeztetésére készült.

A felcsavarozott sárvédő-szélesítéseiről és a hatalmas hátsó szárnyáról könnyen felismered a 911 GT2 Evo változatát.

A szárnyra még légbeömlők is kerültek, amelyek a farmotorhoz vezetik a levegőt, és a légterelőnek abban is nagy szerepe volt, hogy az összkerekes 911 Turbóhoz képest jobb legyen a hátsókerék-hajtású 911 GT2 Evo tapadása.

A GT2 Evo belső terét is teljesen lecsupaszították, jóformán csak a vezető kagylóülését, a kormánykereket és a bukócsövet hagyták benne.

A versenyautó engedélyeztetéséhez 11 példányt épített belőle a Porsche, és a képeken látható fehér még csak 7000 kilométert futott, ezért 1,25-1,75 millió dollárt vártak érte a Mecum árverésén, ez 390-540 millió forintnak felel meg.

Mindebből következtethetsz arra, hogy mennyibe kerülhetett a most következő másik példány, ami nem akármelyik, hanem konkrétan a 11-ből az első, ami elkészült, a Porsche ezt a 911 GT2 Evót állította ki a frankfurti autószalonon.

A Harlekin-mintájú sportautót szó szerint soha nem használták, a kiállítás után a világ egyik legnagyobb Porsche-gyűjtőjéhez került.

A gyűjtő harminc évig szinte egyáltalán nem használta a Porschét,

mielőtt a Mechatronik megszerezte tőle. Még csak 420 kilométer van benne, és a szívfájdítóan gyönyörű youngtimer és veterán autókat építő németországi műhelyben is sejtik, hogy ez mekkora szentségtörés, ezért azt ígérik, hogy a jövőben változtatni fognak rajta. Kíváncsian várjuk, mire gondoltak!

Ez is érdekelhet:

400 lóerős motor dolgozik ebben a modernizált klasszikus 911-esben

A Singer és a Ruf után érdemes megjegyezni a Gunther Werks nevét.

Megúszta a bezúzást ez a 911 Turbo prototípus

A motorja nélkül adták el 1994-ben, most egy vagyont ér.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Könnyű kérdés, hogy mikor mutatták be ezeket az autótípusokat. Vagy mégsem?

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés