Már a 911 alapváltozatai is turbósak, nem csak az, aminek Turbo felirat van a hátán. Az egyik utolsó turbó nélküli kivitel a GT3 RS, amiből most jött meg a legújabb kiadás, és könnyen lehet, hogy ez lesz az utolsó szívómotoros Porsche.

Hamarosan teljesen új generációs 911-et mutat be a Porsche, és amíg elkészül vele, addig az előző széria ráncfelvarrott kiadásából hozza ki az újabb változatokat. A sorban most a GT3 után a GT3 RS következett, ami az eddigiekhez hasonlóan turbó nélküli motort kapott, a 4 literes, hathengeres boxer pedig egy kicsivel még izmosabb lett.

Míg a GT3-ban 500 lóerős, addig a GT3 RS-ben 520 lóerőre képes a motor, aminek a fordulatszámmérőjén 9000-nél kezdődik a piros mező. Mondhatnánk, hogy ez a puristák Porschéje, de amíg a GT3-hoz ismét elérhetővé tették a kézi váltót, addig a GT3 RS csak a duplakuplungos PDK váltóval készül. Nem mintha ez olyan nagy baj lenne.

A GT3 RS ugyanis továbbra is a leggyorsabb Porschék közé tartozik, most már 3,2 másodperc alatt éri el a százat, és 312 km/óra a végsebessége.

Szinte versenyautó a GT3 RS, ennek megfelelően szénszálas karosszériaelemek, plexi oldalablakok és magnézium tető csökkenti a tömegét, a kagylóülések a 918-ból származnak, és a belső kilincsek helyére hagyományosan textilfülek kerültek. Még izgalmasabb a Clubsport csomag, amihez bukócső, tűzoltó készülék, hatpontos biztonsági öv és áramtalanító is jár.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen kutyatápot vegyél, ami a kutyádnak és a pénztárcádnak is jó?

A világ egyik legegészségesebb itala egy magyar készítmény, és azt adja meg, amire szükséged van

Verstappen a „semmiből” nyert, mégis Pérez szemfülessége miatt marad emlékezetes a sanghaji sprint

További cikkeink a témában