Valódi különlegesség ez a sárga fényezésű és barna bőrbelsős Porsche 911 Speedster, melyben a legszebb arcát mutatja a nyár.

Minden tekintetben emelte a Porsche fényét a 356-ost váltó 911-es, mely erősebb, gyorsabb és tágasabb lett. Az 1964-ben bemutatott farmotoros sportautót nagyjából tíz év után újították meg alaposan, majd egészen a nyolcvanas évek végéig fejlesztették. Rengeteg változat jelent meg az első Turbótól egészen a biztonságot ígérő Targáig, az egyik legritkább pedig a dögös Speedster.

Széles karosszériája és alacsony szélvédője, valamint a vászontető szabadsága teszi igazán ínyenc falattá a 911 Speedstert.

Nem ez volt az első Speedster a Porschétől, az előző még a 356-osból készült, méghozzá az európai sportautók népszerű amerikai importőre, Max Hoffmann könyörögte ki. Az ő nevéhez kapcsolódik a sirályszárnyas Mercedes-Benz 300 SL és a BMW 507 Roadster is, melyek mostanra legendává értek. Hoffmann látta az igényt a kategóriájában megfizethető, kifejezetten sportos és nyitható tetős autóra, ezért javasolta a Porschénak a modell fejlesztését.

Limitált szériás modellként élesztették fel a Speedstert 1989-ben, mindössze néhány hónapig gyártották a keskeny és kiszélesített karosszériával is rendelhető autót. Ebből az amerikai piacra 823 darabot készítettek, ebből 171 példány volt csak a visszafogottabb megjelenésű verzió. A Turbo karosszériáját használó Speedsterek alatt a 930-as fékei és futóműve van, valamint a jellegzetes Fuchs felnik.

Nyitott tetővel szinte láthatatlan a vékonyka szélvédő, ami körül nincsen lemezfelület.

Drága és szinte pótolhatatlan elem a 911 Speedster szélvédője, mely annyira meghatározó eleme ennek az autónak. A kétüléses sportautó igazi különlegessége az egyedi rendelésre készült sárga fényezés, melyhez nyeregbarna bőrbelsőt és az utastérhez harmonizáló tetőt választottak. Óvja a kiszélesített sárvédő épségét az útról felverődő kavicsoktól a fekete betét a hátsó kerekek előtt.

Ebben az autóban a 3,2 literes, léghűtéses, hathengeres bokszermotor van az üvegszálból készült dupla púp és a hátsó tengely vonala mögött. Az európai változatban ez a motor 231 lóerővel repíti a picit több mint 1,2 tonnás autót, az amerikai piacra szánt kivitel valamivel gyengébb. Ez azonban semmit nem változtat azon, hogy mennyire csodálatos lehet egy ilyenben leégni a kaliforniai napsütésben.

Ez is érdekelhet:

Így lett tökéletes sportautó a Porsche 911 Turbo

Nézd meg a 911 Turbókat 1975-től egészen mostanáig!

Semmi túlzás, csak egy szürke veterán BMW 535i

Addig vegyél E34-est, amíg nem késő!

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában