Mesélünk majd még arról, hogyan ünnepelte a hetvenedik születésnapját a Porsche, de most nézzük rögtön az ajándékot! A 911 Speedster legújabb változatának koncepciójával ünnepelték a kerek évfordulót.

Tudhatod már, hogy 1948. június 8-án készült el az első Porsche, a 356 Roadster legelső példánya, amiből nemrég egy hihetetlenül precíz replikát is építettek. A márka hetvenedik születésnapját azonban nemcsak ezzel ünnepelték, hanem azzal is, hogy elkészült a 911 Speedster legújabb generációja. Az áramvonalasabb és könnyebb Speedster modellek története az Egyesült Államokból indult a 356-tal, majd 1988-ban a 911-ből is készítettek ilyet, a legutóbbi Speedster a 997-es generációból készült, pontosan 356 példányban.

Most pedig itt a legújabb 911 Speedster, egyelőre tanulmányként, a legújabb Porschék technikájával, de a neves elődöket idéző részletekkel.

A karosszéria alapját a Carrera 4 Cabriolet adta, de a sárvédők és a motorházfedél szénszálas anyagból készült. Látványos elem lett a két ülés mögötti buborékformájú áramvonalidom, amivel a ’88-as elődöt idézik meg, a legjellegzetesebb részlet azonban az alacsonyabb és döntöttebb szögben álló szélvédő, amihez az oldalablakokat is hozzáigazították.

A hagyományos értelemben vett vászontető nincs, egy stílusos ponyvával tudod letakarni az utasteret az eső elől.

A koncepció lényege, hogy minél könnyebb legyen az autó, ezért megváltak a navigációtól, a rádiótól és még a klímaberendezéstől is.

A kagylóülések egy darabból, szénszálas anyagból készültek, de sok részlet idézi a történelmi Porsche-modelleket is, például a konyakbarna bőrkárpit, az elöl középre tett tanknyílás, vagy a míves visszapillantó tükrök. Még a fényszórók x alakú mintája is arra utal, hogy régen ragasztószalaggal védték a versenyautók lámpaburáit a kőfelverődések ellen. Az ezüst és fehér fényezés a legelső Porsche-versenyautókat idézi.

A klasszikus forma mögött modern technikát találsz, így a 911 GT3 futóműve és hajtáslánca került a Speedster alá.

A hathengeres motorja 500 lóerőre képes, 9000-es fordulatszámig forgatható, és kézi váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket. A kipufogórendszer titánból készült, a 21 colos kerekek pedig központi kerékcsavarosak, igaz, a klasszikus Fuchs felni újraértelmezéseként. A hetvenedik születésnapi ünnepségen leleplezett 911 Speedster egyelőre egyedi darab, de nem kizárt, hogy 2019-ben egy kisebb széria készül belőle.

Ha kíváncsi vagy a nyolcvanas évekbeli elődre, ide kattints:

És ezt olvastad már?
Az űrkorszakba repítenek ezek a turbinahajtású autók