Lakókocsi vontatásához előbb jutna eszedbe egy Cayenne, mint egy 911 Speedster, de ez a német öregúr stílusosan jár kempingezni, a veterán lakókocsiját a legszívesebben egy limitált szériás kétüléses Porschével húzza.
Volker Schiersch nem egyszerű autógyűjtő, a garázsában több nyitott tetős autó is áll, mint az Aston Martin DB9 Volante és a Morgan Plus 8, de a legjobban a léghűtéses bokszermotor hangját kedveli, ezért a 911 Speedstert gyakran veszi elő. A Porsche iránti rajongása már diákkorában elkezdődött, amikor elkezdte félretenni a pénzét egy 356-ra.
Néhány éve ajánlották fel neki ezt a 911 Speedstert, és nem sokat gondolkodott rajta, azonnal lecsapott a ritkaságra.
Az 1989-ben mindössze hat hónapig gyártott típusból összesen 2200 példány készült, és ez az ezüstszínű sokkal ritkább, mint a többi, amit láthattál, és amit általában pirosra, feketére vagy fehérre fényeztek.
A Speedster nem valami praktikus autó, hiszen kétüléses, és a vászontetőt csak szükség esetére lehet feltenni rá. 3,2 literes, hathengeres motorja 231 lóerős, és a váltója kézi, de Schiersch úr éppen ezt a puritánságot szereti benne.
Ezért választotta ezt az autót arra, hogy az 1975-ben gyártott Hymer Eriba Puck lakókocsiját húzza vele.
Korábban egy 911 Targával vontatta a lakókocsit, és ahhoz is van egy története. Schiersch egy Brémából Münchenbe tartó repülőjáraton
éppen Franz Beckenbauer mellett ült, és mivel a focistánál nem volt autogramkártya, a Porsche forgalmiját írta alá neki.
Azóta is várja, hogy újra találkozzon vele, a Speedster papírja mindig nála van.
A 911-re gyári vonóhorog került, és nagy szerencsére volt, mert az egész világon már csak két darab maradt a Porsche raktáraiban ehhez a típushoz. A lakókocsit pedig a felújításakor arra az ezüstmetálra fényeztette le, amit a Porsche palettájáról választott.
Szeretnénk egyszer olyan nyugdíjasok lenni, akik ilyen stílusosan indulnak kempingezni.
Ez is egy módja a Porschével kempingezésnek:
A legújabb 911 Speedstert mi is meghajtottuk, olvasd el, milyen volt:
Megpróbáljuk leírni a katarzist, amit az új Porsche 911 Speedsterrel éltünk át Szardínián - Roadster
Május közepe van, Budapesten visszakacsintott a tél. Mégsem azért várjuk izgatottan, hogy Szardínia észak-keleti részének egyik kisvárosába, Olbiába érjünk, mert tizenöt fokkal melegebb az idő, hanem mert épp az új Porsche 911 Speedster hivatalos tesztjére igyekszünk. "Miért éppen Szardínia?" - tettük fel magunknak a kérdést az út előtt.