Az aranyszínű fényezése után Project Gold lett a neve annak a prototípusnak, ami a legutolsó léghűtéses 911 Turbónak számít, húsz évvel azután, hogy a 993-as sorozatból az utolsó is legördült a Porsche futószalagjáról.
Sokan álmodozunk arról, hogy kedvenc klasszikus autónkat egyszer csak újra gyártásba veszik, és a Porsche most éppen ezt az álmot váltotta valóra. A márka Classic részlegénél ugyanis mintegy 52 ezer cserealkatrészt kínálnak a régebbi típusokhoz, és ebből építették meg részben modern gyártási eljárással az utolsó léghűtéses 911 Turbót, húsz évvel a gyártás befejezése után.
A karosszériát például ugyanolyan rozsdavédelemmel látták el, mint a legmodernebb Porschéken, és a fényezése is ugyanaz a telt arany, amit az 500 példányban készülő 911 Turbo S Exclusive Series kap a Porsche manufaktúrájában. A könnyűfém kerekeket is éppúgy készítették hozzá, mint ahogyan nekünk is megmutatták: az aranyszínű felnik pereméről lézerrel szedték le a fekete festéket.
Újonnan készült el a 3,6 literes, dupla turbós hathengeres bokszermotor is, ami eredetileg 408 lóerős volt, de ebben a modellben 450 lóerőre képes. A mesés hangú erőforráshoz hatfokozatú kézi váltó és összkerékhajtás jár, ezért nincs kétségünk felőle, hogy a menetteljesítményei az újabb Porschékével is felveszik a versenyt.
Még nem tudni, hogy kihez kerül a különleges 911 Turbo Project Gold, idén ősszel árverésen keresnek neki gazdát, a bevételt pedig jótékony célra fordítják majd. A világ utolsó léghűtéses új Porschéjét azonban csak a saját birtokán belül próbálhatja majd ki a szerencsés, ugyanis egyedi jellegéből adódóan nem lehet forgalomba helyezni.