A hetvenes évekbeli Porsche 911-es eleve nem egy nehéz autó, de egy brit műhelyben úgy gondolták, hogy tovább tudnának könnyíteni rajta.
A Tuthill nevét talán még nem hallottad, ennél a brit műhelynél építették a Singer egyik legelképesztőbb alkotását, a 911 Safari-stílusú ACS-t. Most egy saját modellt mutattak be, az éppen ötven éve megjelent 911 Carrera RS 2.7 stílusában, de szénszálas anyagok használatával még tovább csökkentették a tömegét.
Az eredeti Carrera RS sem számít nehéznek a 900 kilogrammos tömegével, de a Tuthill további ötvenet faragott le a 911-esből azzal, hogy a tető, az ajtók, a lökhárító, a csomagtérfedél, vagyis szinte az egész karosszéria szénszálas anyagból készült.
A 911K névre keresztelt autó ezzel együtt megőrizte a klasszikus Porsche vonalvezetését.
A könnyebb autóhoz erősebb motor is jár, bár a Tuthill nem árulta el a teljesítményét, de egy 3,1 literes hathengeres bokszermotort építettek be, amihez hatfokozatú váltót szereltek, a féktárcsákat pedig karbonkerámiára cserélték.
A szívó bokszermotorja 11 ezres percenkénti fordulatszámra képes, képzeld el, micsoda hangja lehet!
A 911K-ból egy kisebb sorozatot terveznek, és bár a teljesítményéhez hasonlóan az árát sem árulták el, de úgy tudni, hogy 500 ezer font körüli összeggel érdemes készülni, ez több mint 240 millió forintnak felel meg. A széria példányszámát a kereslet dönti majd el, mindenesetre 33-nál többet biztosan nem gyártanak belőle.
Ez is érdekelhet: