A hetvenes évekbeli Porsche 911-es eleve nem egy nehéz autó, de egy brit műhelyben úgy gondolták, hogy tovább tudnának könnyíteni rajta.

A Tuthill nevét talán még nem hallottad, ennél a brit műhelynél építették a Singer egyik legelképesztőbb alkotását, a 911 Safari-stílusú ACS-t. Most egy saját modellt mutattak be, az éppen ötven éve megjelent 911 Carrera RS 2.7 stílusában, de szénszálas anyagok használatával még tovább csökkentették a tömegét.

Az eredeti Carrera RS sem számít nehéznek a 900 kilogrammos tömegével, de a Tuthill további ötvenet faragott le a 911-esből azzal, hogy a tető, az ajtók, a lökhárító, a csomagtérfedél, vagyis szinte az egész karosszéria szénszálas anyagból készült.

A 911K névre keresztelt autó ezzel együtt megőrizte a klasszikus Porsche vonalvezetését.

A könnyebb autóhoz erősebb motor is jár, bár a Tuthill nem árulta el a teljesítményét, de egy 3,1 literes hathengeres bokszermotort építettek be, amihez hatfokozatú váltót szereltek, a féktárcsákat pedig karbonkerámiára cserélték.

A szívó bokszermotorja 11 ezres percenkénti fordulatszámra képes, képzeld el, micsoda hangja lehet!

A 911K-ból egy kisebb sorozatot terveznek, és bár a teljesítményéhez hasonlóan az árát sem árulták el, de úgy tudni, hogy 500 ezer font körüli összeggel érdemes készülni, ez több mint 240 millió forintnak felel meg. A széria példányszámát a kereslet dönti majd el, mindenesetre 33-nál többet biztosan nem gyártanak belőle.

Ez is érdekelhet:

A Singer megalkotta a tökéletes terepjáró Porschét

Cayenne? Ugyan már! Csak ezzel mennénk a Dakarra.

Minden álmunkat valóra váltja a legújabb Singer Porsche

F1-technikát használ a modernizált léghűtéses 911-es.

A Singer legújabb, jégkék Porschéja az összes férfiszívet felolvasztja

Még ebben a színben is 100% tesztoszteron ez a kocsi.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés