A Porsche az utóbbi időben jelentősen kibővítette a kínálatát, de azért lenne még hely egy orrmotoros sportautónak is, nem?

A Porsche eredetileg a 911-es utódjának szánta a 928-ast, amit 1977-ben a genfi autószalonon mutattak be, és meglepetésre a következő évben az európai év autója díjat is elnyerte. Az orrmotoros sportautó végül nem váltotta le a 911-est, de egészen 1995-ig gyártásban maradt, és manapság keresett klasszikusnak számít.

A 911-est ma is számtalan változatban kínálja a Porsche, ráadásul ott a kisebb 718 Boxster és Cayman is, de talán még most is lenne helye a kínálatban egy orrmotoros sportautónak. A 928-as modern változatát képzelte el a korábban sokáig a Volkswagen-csoportnál dolgozó Guilherme Knop, akinek a terveit João Schendel dolgozta ki.

Az eredeti 928-as jellegzetes arányait nagyszerűen kombinálták a Porsche jelenlegi stíluselemeivel.

A fényszórók, a kerekek és a hátsó lámpák a legújabb 911-est juttatják eszünkbe, de a sárvédők formája és a hátsó szélvédő mégis a 928-ast idézi fel. A belső tér képernyőkkel teli műszerfala pedig az elektromos Taycan stílusában készült.

A terveken két és négy kipufogóvéggel is látható a 928 Concept, a féknyergek pedig a Porsche hibrid autóin látott zöldben pompáznak.

A műszaki tartalom ezúttal nem lényeges, csak a dizájn, az pedig a képekről is egyértelműen látszik, hogy a Porsche jelenlegi stíluselemeivel is nagyon vonzó orrmotoros sportkupét lehetne alkotni.

(Képek: Porsche, Guilherme Knop, João Schendel)

Ez is érdekelhet:

Tom Cruise vezette ezt a Porschét az egyik első filmjében

Cruise ezen tanult meg kézi váltós autót vezetni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

További cikkeink a témában