A Porsche az utóbbi időben jelentősen kibővítette a kínálatát, de azért lenne még hely egy orrmotoros sportautónak is, nem?

A Porsche eredetileg a 911-es utódjának szánta a 928-ast, amit 1977-ben a genfi autószalonon mutattak be, és meglepetésre a következő évben az európai év autója díjat is elnyerte. Az orrmotoros sportautó végül nem váltotta le a 911-est, de egészen 1995-ig gyártásban maradt, és manapság keresett klasszikusnak számít.

A 911-est ma is számtalan változatban kínálja a Porsche, ráadásul ott a kisebb 718 Boxster és Cayman is, de talán még most is lenne helye a kínálatban egy orrmotoros sportautónak. A 928-as modern változatát képzelte el a korábban sokáig a Volkswagen-csoportnál dolgozó Guilherme Knop, akinek a terveit João Schendel dolgozta ki.

Az eredeti 928-as jellegzetes arányait nagyszerűen kombinálták a Porsche jelenlegi stíluselemeivel.

A fényszórók, a kerekek és a hátsó lámpák a legújabb 911-est juttatják eszünkbe, de a sárvédők formája és a hátsó szélvédő mégis a 928-ast idézi fel. A belső tér képernyőkkel teli műszerfala pedig az elektromos Taycan stílusában készült.

A terveken két és négy kipufogóvéggel is látható a 928 Concept, a féknyergek pedig a Porsche hibrid autóin látott zöldben pompáznak.

A műszaki tartalom ezúttal nem lényeges, csak a dizájn, az pedig a képekről is egyértelműen látszik, hogy a Porsche jelenlegi stíluselemeivel is nagyon vonzó orrmotoros sportkupét lehetne alkotni.

(Képek: Porsche, Guilherme Knop, João Schendel)

Ez is érdekelhet:

Tom Cruise vezette ezt a Porschét az egyik első filmjében

Cruise ezen tanult meg kézi váltós autót vezetni.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában