Szokatlanul sokáig gyártották, de a népszerűsége nem tudta felvenni a versenyt a 911-esével, manapság mégis értékes ritkaságnak számít a Porsche 928, amit most egy francia autórajongó értelmezett újra.
A Porsche eredetileg a klasszikus 911-es utódjának szánta, és bár 1978-ban az európai év autója díjat is elnyerte, nem tudott az ikonikus sportautó helyére lépni a 928-as. Az orrmotoros csúcsmodellt 1995-ig gyártották, ami alatt összesen 61 ezer példánya készült, és ezek egyikét egészen elképesztő módon hozták modern formába.
Thierry Nardone a Porsche 928 nagy rajongója, és az általa alapított műhelyből került ki ez a stílusos klasszikus.
A formája első pillantásra az eredetit idézi, pedig a kompozitból készült karosszériaelemek teljesen újak. Szélesebbek a sárvédők, hátul izmos domborítással, és a 18 colos kovácsolt kerekek is nagyobbak.
A modernizált 928-as megőrizte a jellegzetes bukólámpáját, de már LED-ek világítanak benne, akárcsak a fénycsíkkal összekötött hátsó lámpákban is, amivel ez a Porsche a legújabb 911-est idézi fel. A letisztult belső tér pedig
azt mutatja meg, hogyan képzelték el a jövő sportautóját a hetvenes-nyolcvanas évek fordulóján.
A kormánykerék mögött a legfontosabb adatokra szorítkozó műszeregységet láthatunk, a Porsche Classic Infotainment rendszerével pedig a korhű műszerpult mögött Apple CarPlay csatlakozásra is képes az autó. A műszaki tartalomról nem sokat árultak el, csak annyit, hogy
a V8-as motorja 400 lóerőre képes, és hatfokozatú váltón keresztül hajtja a hátsó kerekeket.
A kényelmesebb vezetés érdekében modern szervokormányt és elektronikusan vezérelt csillapítású futóművet kapott a Porsche, amin a fékeket is formába hozták. A Nardone Automotive nem csak egy példányt, hanem nyolc példányos limitált sorozatot építene a modernizált 928-asból. Az első megrendelők 2024-ben vehetnék át az autójukat,
az ára nettó 480 ezer euróról indulna, de ebben nincs benne az alapul szolgáló 928-as ára.
Ez is érdekelhet: