Évizedeken át használták a gumik zajának mérésére ezt az öreg Porsche 928-ast, melyet alaposan lehalkítottak.
Hatalmasat változott 1886 óta az autózás, hiszen minden korszakban újabb és sokszor szigorúbb előírásoknak kellett megfelelni ahhoz, hogy egy típus gyártásba kerülhessen. Sok esetben azok a megoldások, amik a tervezőasztalon jónak tűnnek, az életben nem működnek annyira hatékonyan. Ezt a Porsche 928-ast éppen arra építették, hogy csendesebbé tegyék az autókat.
Szokatlan csetreszekkel a karosszériáján úgy néz ki az ezüst 928-as, mintha szereplőválogatásra menne a Vissza a jövőbe következő részéhez.
1989-ben állították be a gyári flottába a 928-ast, melyet a zajkibocsátási mérésekhez alakítottak át, ezért vannak rajta mindenhol furcsa szerkezetek és ezért vannak kiszélesítve a sárvédői. Ebben az autóban mindennek funkciója van, hogy ez legyen a világ leghalkabban üzemelő 928-as Porschéja. Erre azért nagyon kevesen törekednek, de elengedhetetlen része a fejlesztési folyamatnak. Mindenféle kereket rá lehet szerelni, mert ez a 928-as kizárólag a különbféle abroncsok zajszintjének meghatározására készült.
Erre a feladatra pedig egyértelműen az alacsony fordulaton is nyomatékos 928 volt a legalkalmasabb, hiszen az ekkor még léghűtéses 911-es hathengeres bokszermotorja messze túl hangos volt, a 924-es négyhengeresét pedig túlzottan forgatni kellett, hogy felvegye a tempót.
Annak érdekében, hogy a lehető legalacsonyabb legyen a mechanikai zaj, a mérnökök a lökhárító elé rakták a ventilátor nélküli hűtőt és minden rést zajcsillapító szivacsokkal tömtek ki a V8-as motor körül. A motor hőjét két kapcsolható ventilátor szippantotta ki a gépháztetőn keresztül. Hátul nem egy túlméretezett időgép alkatrészei vannak, hanem a kipufogórendszert erősítették az ablak elé, a hatalmas hangtompítóra két kézzel hegesztett kipufogócső került.
1980 környékén a gyorsított elhaladás zajkibocsátási határértéke 50 km/óránál 75 dB volt, ezt a jövőben 68 dB-re módosítják.
Rendkívül összetett feladatuk van azoknak a mérnököknek, akik az autók hangjával foglalkoznak, hiszen egyszerre kell betartaniuk a törvényi előírásokat és megteremteniük azt a hangi élményt, ami elvárható egy Porschétól. Ha a motor és a váltó különösen halkan üzemel, akkor kicsit hangosabb lehet a kipufogó. Ilyen izgalmas kirakós ez.
Ideális volt az ötfokozatú kézi váltóval szerelt 928-as a tesztelésre, hiszen így lehetett a legalacsonyabb fordulaton elhaladni a mérési pontok előtt. A teszt során az ezüst Porsche az 50-es tempóra gyorsított fel, majd legalább 61 km/órás sebességgel kellett elhaladnia két mikrofon mellett. Közúton nem használható slick gumikkal 63 dB-es értéket értek el abban az időben, amikor 74 db volt a határérték.
Évtizedekig használták ezt az autót a tesztekhez, amit jól bizonyít az is, hogy most is a 991-es kerekei vannak rajta. A csendes 928-ast sokszor használták a Pirelli mérnökei is, hogy minél alacsonyabb gördülési zajú gumikat fejlesszenek. A borvörös utasterű 928-as a mai napig bevethető ilyen feladatokra.
Ez is érdekelhet: