A Porsche épp az új 911-esből mutatta be a terepre felkészített Dakart, miközben egy mexikói műhelyben két év munkával elkészült a 928-as off-road változata.
A mexikói Fernando Urquiza gyerekkora óta a Porsche nagy rajongója, aki azzal váltotta valóra az álmát, hogy Essen Garage néven egyedi Porschékat építő műhelyt nyitott Mexikóban. A legújabb alkotása a 928 Shark, más néven a The Monolite Project, ami a stuttgarti sportkocsiból varázsolt mindenre elszánt off-road gépet.
Az alapokat egy 1980-ban gyártott Porsche 928 S adta, amit teljesen átépítettek.
A terepgumik miatt kiszélesítették a sárvédőket, megemelték a futóművet, a hajtásláncot acélból készült haspáncéllal védik. Az egyedi lökhárítóra csörlő került, a kifordítható fényszórókat Hella lámpák egészítik ki, és nem maradt le a tetőcsomagtartó sem.
A legérdekesebb részlet, hogy az ívelt hátsó szélvédő és a csomagtartó helyét raktérré alakították,
a platóra pedig éppen elfér két pótkerék, hogy egy defekt se vegye elejét a terepjárásnak. Az alcantarával borított belső teret a versenyautókéhoz hasonlóan építették át, bukókerettel, OMP kagylóülésekkel, ötpontos biztonsági övekkel és Momo kormánykerékkel.
Új a hifi is, de sokkal jobb hangja van a 928 S motorjának, amit a titánium kipufogórendszer erősít fel. Az 5,4 literes V8-as és a manuális sebességváltó is változatlan maradt, de az utolsó csavarig felújították, így lett igazi off-road álomautó a Porsche sportkocsijából.
Ez is érdekelhet: