Három pilóta váltotta egymást 24 órán keresztül a 7-es rajtszámú Porsche 963-asban, de ez nem elég, mert ide megbízható versenyautó és egy nagyszerű csapat is kell a győzelemhez. Ez mind megvolt a Penske Motorsportnál, így Daytonában ők állhattak a dobogó legfelső fokára.

Néhány nappal a Daytonában rendezett 24 órás futam rajta előtt még meglepően nagy havazás volt Florida államban, de a szezon megnyitó versenyen már szebb formáját mutatta az időjárás. Helyi idő szerint január 25-én, 13:40-kor rajtolt el a hatvanegy autóból álló mezőny az 1959-ben megnyitott Daytona International Speedway-en. Izgalmas verseny után pedig 24 órával később már a Porsche versenyzői állhattak fel a dobogó legfelső fokára.

Minden idők egyik leghíresebb versenypályája ez, melynek legfontosabb eseményei a Daytona 500 és ez a 24 órás futam. Az ötvenes évek végén épült pálya alapvetően a NASCAR igényeit szolgálja ki az egyszerű rajzolattal, a döntött kanyarokkal és a nagy lelátókkal, ahonnan tökéletesen rálátni a versenyautókra. Nem maradéktalanul a 2500 mérföldes, tehát valamivel több mint 4 kilométeres vonalon megy a hosszútávú sorozat, hanem belefűzik a hármas oválban futó Sports Car Course-t, így 5,73 kilométeres a daytonai pálya.

Egyértelműen Le Mans a sorozat koronaékszere, de azért egészen június közepéig kell várni, szóval Daytona a szezon első fecskéje. Ezt a versenyt kihagyta a Ferrari és a Peugeot is a legnagyobbak közül, de a prototípusok között így is nagy csatát vívott az Acura, a BMW és a Porsche. A futamot a BMW M Hybrid V8 kezdte az élről, nagyon erős volt az Acura ARX-06 is, de végül a Penske Motorsport 7-es rajtszámú Porsche 963-asa nyert.

Felipe Nasr, Nick Tandy és Laurens Vanthoor szerezték meg a Porsche huszadik győzelmét Daytonában.

Első helyen tehát a 24 óra alatt összesen 781 kört teljesítő Porsche 963-as futott be, a dobogó második fokára a 60-as rajtszámú Acura futott be, a harmadik pedig a 6-os rajtszámú Porsche lett. A GTD Pro kategóriát a 65-ös Ford Mustang GT3 nyerte, a sima GTD-ben pedig a 13-as rajtszámú Chevrolet Corvette csapata ünnepelhetett a legnagyobb örömmel.

Funkcionális és szép is az LMDh kategóriás Porsche 963-as versenyautó, melyben egy 4,6 literes, 90 fokos hengerszögű V8-as biturbó motor van, hozzá 7 fokozatú váltó csatlakozik, valamint hibrid rendszer. Az 1030 kilogrammos autó maximális teljesítménye a verseny szabályainak megfelelően 520 kW, tehát közel 700 lóerő.

Ez is érdekelhet:

Újra izgalmas tudott lenni a 24 órás Le Mans-i verseny

58 év után nyert újra Le Mans-ban a Ferrari.

Cadillac CT5-V Blackwing biztonsági autót vetnek be Daytonában

Igazi amerikai, kompresszoros V8-as sportlimuzin.

Brutális lett a Ford Mustang versenyautó-változata

Le Mans-ban is szerencsét próbálnak a Mustang GT3-mal.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

100 méteres, 750 tonnás járműszerelvény közlekedik a magyar utakon

Nagyon ronda az új magyar elektromos busz, szerencse, hogy tulajdonképpen nem is magyar

Szupersportautónak látszik, de inkább ritka műtárgy a Pagani Zonda Tricolore

További cikkeink a témában