A kupéformájú szabadidő-terepjárók a BMW X6 megjelenése óta népszerűek, és ma már a legtöbb prémiummárkának van a kínálatában, nem is egy. A Porsche sem marad ki a sorból, bemutatták a Cayenne kupéváltozatát.
Az első BMW X6 megjelenésekor még furcsállták, de a vevők gyorsan megszerették a kupéformájú szabadidő-terepjárókat, és ma már tele velük a piac. A BMW-nél ott az X4, a Mercedesnek a GLC és a GLE kupéváltozata, és az Audinál a Q8 is ide sorolható. Még a Porsche sem jelent kivételt, ha már van két SUV-je a kínálatban, akkor készített egy sportosabb formájút is.
Az alapokat a Porsche nagyobbik terepjárója, a Cayenne adta,
ami ívelt tetővonalat, lejtősebb hátsó szélvédőt, és a Panamera mintájára készült hátsó részt kapott. A teteje két centivel húzódik lejjebb a hagyományos Cayenne-énél, és ha már áttervezték, akkor két centivel a sárvédőket is szélesebbre vették. A Coupé egy nyitható hátsó szárnyat is kap.
Széria az üvegtető és a kétüléses hátsó sor, felárért szénszálas anyagból készült tető, és akár 22 colos kerék is kérhető.
A kupétetőtől nem lett szűkösebb a hátsó sor, mert az üléseket három centivel lejjebb tették, és a csomagtér sem sokkal kisebb, a Cayenne bőséges 770 literéhez képest még mindig elegendő a 625 liter.
A Cayenne Coupé kezdetben kétféle változatban lesz kapható.
Az alapmodellt háromliteres V6-os mozgatja 340 lóerővel és 450 Nm-rel, amivel 6 másodperc alatt gyorsul százra és 243 km/óra a végsebessége. A Turbo már a 4 literes V8-ast kapja 550 lóerővel és 770 Nm-rel, 4 másodperces gyorsulással és 286 km/órás végsebességgel.
Később konnektorról tölthető hibrid változat is lesz a Porsche kupéformájú szabadidő-terepjárójából.