Budaörsön nyitotta meg Innovációs és Tréning Centrumát az ország legnagyobb autóimportőrének számító Porsche Hungaria, és az épületet bejárva rájöttünk, hogy ez azért jóval érdekesebb annál, mint amilyennek elsőre hangzik.

Kicsivel több, mint egy év telt el az alapkőletétel óta, mire Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója átadhatta a cég vadonatúj oktatási központját Budaörsön, azon a területen, ahol az országos alkatrészbázisként szolgáló Parts Center, valamint a legnagyobb Das Weltauto használtautó-kereskedés is működik, és ahol már épül az elektromos töltőket forgalmazó MoonCity bemutatóterme.

Németh Balázs, a Porsche Hungaria ügyvezető igazgatója elmondta: állami és uniós támogatás nélkül valósult meg a több mint kétmilliárd forintos beruházás
A megnyitóra felsorakoztak az importőr márkáinak autói, a legérdekesebb a már kapható ID. Buzz

A modern épület célja világos, hiszen mostantól ide várja a Porsche Hungaria a vele szerződésben álló márkakereskedésekből és szervizekből országszerte az értékesítő, munkafelvevő és autószerelő kollégákat továbbképzésre, és több iskolával is kapcsolatban állnak, hogy a jövő szakembereit is képezni tudják. De ha nem ezen a területen dolgozol, akkor számodra mégis miért lehet érdekes az újonnan nyílt központ? Például azért, mert ha a Volkswagen-csoport valamelyik márkájához tartozó autót veszel, és aztán szakszervizbe viszed, akkor

nem mindegy, hogy milyen kiszolgálásban lesz részed, mennyire profi kezekbe adod javításra az autód.

A Porsche Hungariánál komolyan gondolják, az oktatás a vevővel való kapcsolattartástól az értékesítési technikákon keresztül a járműszerelői ismeretekig terjed, és itt minden megvan, ami ehhez szükséges.

Mint az épület bejárásán elmondták, itt még a nehéz ügyfelekre is felkészítik a munkatársakat

– még ha állítólag náluk nincs is sok olyan –, míg a vezetők számára a stresszkezelési gyakorlatokon túl azt is megmutatják, hogyan válasszák ki, és hogyan tartsák meg a csapatukban az igazán kiváló dolgozókat. A központban pedig nemcsak elméletet oktatnak, a földszinten található műhelyekben autószerelői problémákra is megoldást keresnek.

A tágas és tiszta műhelyekben gyakorlati továbbképzés is folyik, olyan specifikus eszközökkel, amiket csak a márkakereskedésekben tartanak. Nagyon látványos például az a fal, ahová

egy hetes Golf teljes elektronikáját tűzték ki a fényszóróktól a műszerfalon át a kapcsolókig.

A hátoldalán különféle problémákat lehet előidézni, például egy hibás relét, hogy aztán az autó berendezését szimuláló előlapon elindulhasson a hibakeresés.

Az egymás mellett lévő csarnokok úgy festenek, mint egy modern márkaszerviz, nem véletlenül, a szerelők oktatása mellett ide hozzák majd be az egész országból az igazán különös hibákat produkáló autókat is, amelyek felderítésére a szervizek napi rutinjában nincs kapacitás. Miután pedig megtalálták a megoldást,

a tapasztalatot megosztják a márkaszervizekkel a későbbi javítások megkönnyítésére.

Bárcsak minden ilyen egyszerűen működne!

A modern vezetéstámogató rendszerek kamerájának kalibrálására használnak ilyen sormintát
A legerősebb elektromos autók nagyfeszültségű rendszereinek kezelése sem okoz gondot

Az oktatás eddig rendben van, de hol az innováció?

A Porsche Hungaria a központot úgy alakította ki, hogy nemcsak benzines, de hibrid és elektromos autókkal is lehessen itt foglalkozni, mutattak például egy diagnosztikai eszközt, amit 1000 voltos feszültségig lehet használni. A különleges szerszámok sorát bővíti a 40 tonnás prés is, amihez foghatót nem sokat lehet találni még a nagyobb márkaszervizek műhelyében sem.

Műalkotás autószínekre fényezve

Az épület egyhangúságának megtöréséhez a művészetet hívták segítségül. A falakon látható kiállítás magyar autótervezők, a Playeren is bemutatott Dániel Tünde és Fogarasi-Benkő László munkáiból, a kurátornak felkért Kocsis Zsuzsa alkotása a holdat ábrázolja különféle autószínekre, például a Škoda főnixnarancsára vagy az Audi navarrablaujára festve,

a legérdekesebb pedig Kecskeméti Sándor mágnessel függesztett „lebegő” fémszobra.

A központ, ami az M1-M7-es autópálya-bevezető mellett fekszik, a Porsche Hungaria tervei szerint a keleti végpontja lesz majd annak az útvonalnak, ami a ZalaZone-tól indul az önvezető járművek és más modern technológiák tesztelésére, itt pihenhetnek egyet a mérnökök, amíg az elektromos autójuk töltődik. A végén pedig kiderült, hogy itt dolgozik műszaki oktatóként egy volt autós újságíró kollégánk, és a lelkesedéséből úgy tűnik, máris jól érzi magát az új központban.

(Fotók: Besenyei Gergely)

Ez is érdekelhet:

Nézd meg, hogyan szednek darabjaira egy kétéves Škodát!

Így készülnek a tartóstesztek kirakós játékra hasonlító fényképei.

Ezt tudja Magyarország legmenőbb játszótere, a Zalazone

Hébe-hóba jönnek hírek a Zalaegerszeg melletti autóipari tesztkomplexumról, de igazán akkor érzi át az ember, mekkora dolog is ez, ha a saját szemével látja. Mi láttuk.

A Volkswagen ezzel a szedánnal készül a benzines autók utáni világra

A Passat elektromos alternatívája jövőre gyártásba is kerül.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában