1952-ben jelent meg először a Porsche emblémája a 356-os kormányán és a csomagtérfedél fogantyúján, hetvenegy évvel később pedig finoman átdolgozott formában díszeleg majd az autókon.

1951 márciusában Ottomar Domnick, a stuttgarti orvos és műgyűjtő pályázatot hirdetett a német művészeti akadémiákon azzal a céllal, hogy az ezer német márkás jutalom ösztönzően hat majd és megalkotják a Porsche emblémáját. Számtalan pályamunka érkezett, a Porsche azonban egyikkel sem volt maradéktalanul elégedett.

Max Hoffman, az európai sportautók amerikai importőre is szorgalmazta a logó születését.

1951 végén az Egyesült Államokban tett látogatása alkalmával merült fel a téma Hoffman és Ferry Porsche között. A beszélgetés alatt pedig már körvonalazódott az elképzelés miszerint a Porsche logóján a márkanév és Stuttgart címere szerepelne. Az emblémát végül az osztrák mérnök, Franz Xaver Reimspieß rajzolta, aki feltehetően a Volkswagen logóját is megtervezte 1936-ban.

1952 végén jelent meg először a 356-osban, majd 1954 novemberében már a 356 Speedster orrán lévő fogantyúba integrálták. A könnyebb és sportosabb vezethetőséget kínáló, nyitható tetős Speedster piacra dobását egyébként Max Hoffman szorgalmazta.

Hetvenötödik születésnapját ünnepli a Porsche, mely remek alkalom a jellegzetes embléma megújítására.

Veszélyes egy ennyire bevált és szeretett márka logóját lecserélni, de ebben az esetben nagyítóval kell keresni a változásokat. A Porsche aranyló címere csak részleteiben változott, bizonyos pontokon letisztultabb, más apróságokban kidolgozottabb lett. Az ágaskodó lovacska új rajzolatú, felette feketével szerepel Stuttgart neve. A Württemberg-Hohenzollern címerből származó agancsok mögötti terület sima felületű lett, a piros mezők viszont méhsejtmintásak.

Nem volt elég egyszerűen megrajzolni és legyártani az új emblémákat, a hőtűrő képességüket és a tartósságukat is próbára tették. Nem ez az első alkalom, hogy megújul a Porsche logója, korábban 1954-ben, 1963-ban, 1973-ban, 1994-ben és 2008-ban is frissítették a címert.

Ez is érdekelhet:

A kék Porsche meseszerű története

Alois Ruf és első Porschéjának sztorija.

Életmentő szentségtörés volt a 996-os Porsche 911

Majdnem mindent felrúgott a 996-os, ami a Porsche 911-est legendássá tette, de a vállalat megmentése volt a cél.

Még kiélezettebb pályagép lett az új Porsche 911 GT3 RS

Bemutatta a Porsche a legextrémebb 911-est, ami még közútra mehet.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Koktélozás feszengés nélkül: ilyen Budapest legújabb komfort bárja

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
34% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
66% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet
Hirdetés