1952-ben jelent meg először a Porsche emblémája a 356-os kormányán és a csomagtérfedél fogantyúján, hetvenegy évvel később pedig finoman átdolgozott formában díszeleg majd az autókon.

1951 márciusában Ottomar Domnick, a stuttgarti orvos és műgyűjtő pályázatot hirdetett a német művészeti akadémiákon azzal a céllal, hogy az ezer német márkás jutalom ösztönzően hat majd és megalkotják a Porsche emblémáját. Számtalan pályamunka érkezett, a Porsche azonban egyikkel sem volt maradéktalanul elégedett.

Max Hoffman, az európai sportautók amerikai importőre is szorgalmazta a logó születését.

1951 végén az Egyesült Államokban tett látogatása alkalmával merült fel a téma Hoffman és Ferry Porsche között. A beszélgetés alatt pedig már körvonalazódott az elképzelés miszerint a Porsche logóján a márkanév és Stuttgart címere szerepelne. Az emblémát végül az osztrák mérnök, Franz Xaver Reimspieß rajzolta, aki feltehetően a Volkswagen logóját is megtervezte 1936-ban.

1952 végén jelent meg először a 356-osban, majd 1954 novemberében már a 356 Speedster orrán lévő fogantyúba integrálták. A könnyebb és sportosabb vezethetőséget kínáló, nyitható tetős Speedster piacra dobását egyébként Max Hoffman szorgalmazta.

Hetvenötödik születésnapját ünnepli a Porsche, mely remek alkalom a jellegzetes embléma megújítására.

Veszélyes egy ennyire bevált és szeretett márka logóját lecserélni, de ebben az esetben nagyítóval kell keresni a változásokat. A Porsche aranyló címere csak részleteiben változott, bizonyos pontokon letisztultabb, más apróságokban kidolgozottabb lett. Az ágaskodó lovacska új rajzolatú, felette feketével szerepel Stuttgart neve. A Württemberg-Hohenzollern címerből származó agancsok mögötti terület sima felületű lett, a piros mezők viszont méhsejtmintásak.

Nem volt elég egyszerűen megrajzolni és legyártani az új emblémákat, a hőtűrő képességüket és a tartósságukat is próbára tették. Nem ez az első alkalom, hogy megújul a Porsche logója, korábban 1954-ben, 1963-ban, 1973-ban, 1994-ben és 2008-ban is frissítették a címert.

Ez is érdekelhet:

A kék Porsche meseszerű története

Alois Ruf és első Porschéjának sztorija.

Életmentő szentségtörés volt a 996-os Porsche 911

Majdnem mindent felrúgott a 996-os, ami a Porsche 911-est legendássá tette, de a vállalat megmentése volt a cél.

Még kiélezettebb pályagép lett az új Porsche 911 GT3 RS

Bemutatta a Porsche a legextrémebb 911-est, ami még közútra mehet.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Shaquille O'Neal kupét építtetett magának ebből az autóból

Felnőttméretű játékautót alkotott a Toyota

Nem az a meglepő, ki vezeti az F1-es kereseti listát, hanem az összeg, amit kap

További cikkeink a témában
Így élheted meg az ünnepi hangolódást egy csodás kastély birtokán itt, a szomszédunkban
Hirdetés