Fennállásának hetvenötödik évfordulóján mutatta be a Porsche a Mission X elektromos szupersportautó koncepciót, melyben a Le Mans-i versenyautók hangulata és az elegáns részletek váltják egymást.

1948. június 8-án készült el és kapta meg a működési engedélyt a Porsche 356 No. 1 Roadster az ausztriai Gmündben. Ennek az autónak az alapjai még szorosan kötődtek a Volkswagen Bogárhoz, de a lapos, kétüléses karosszéria igazi sportautót varázsolt belőle. Az első 356-osban még középre helyezték az 1,1 literes, négyhengeres bokszermotort, melynek nagyjából 40 lóereje könnyedén vitte az 585 kilogrammos autót. A négyszemélyes utastér és a zárt karosszéria miatt azonban végül a farmotor mellett döntöttek a mérnökök, mely azóta is meghatározó eleme a 911-esnek.

75 év alatt elképesztően sok sikeres modellt gyártott és fényesen csillogó kupát gyűjtött össze a legkülönfélébb versenyekről a Porsche.

Nem mindig volt csúcson a vállalat, de az első vízhűtéses 911-est és a Boxstert megelőző időszakban is bőven voltak emlékezetes események a Porsche életében, pedig a financiális stabilitás akkor csak távoli vízió volt. Minden korszaknak megvolt a maga szupersportautója a 959-estől a Carrera GT-n át egészen a konnektorról tölthető 918 Spyder-ig, mely egyértelműen kijelölte az irányt.

Turbófeltöltős hathengeres, szívó V10-es és villanyos hajtással kiegészítetett, turbós V8-as után a Porsche Mission X megmutatja, hogy milyen lesz a teljesen elektromos csúcsmodell. A tanulmányautó egyértelműen a jövőbe tekint, de részleteiben felfedezhetőek a Le Mans-i versenygépek visszatérő elemei.

4,5 méteres hosszával, 2 méteres szélességével, 1,2 méteres magasságával és 2,7 méteres tengelytávjával kompakt méretű a Mission X.

Függőleges fényszóróihoz a Porsche 906 és 908 versenyautóiból merítettek ihletet, az előre és felfelé nyíló ajtók pedig a 917-est idézik. A LED-es fényszórók ugyanakkor megtartották a menetfény jellegzetes, négyes egységét. A vezető és az utas egy karbonvázas üvegkupolában foglal helyet, a szélvédőn túl pedig pontosan úgy látja a vezető a domborodó sárvédőket, mint a pilóták a hosszútávú futamokon.

Formája alapján akár versenyautó is lehetne, de a kifejezetten a Mission X-hez kevert Rocket Metallic nevű fényezés végtelenül elegánssá teszi az autót, akárcsak az utastér. A kabinban karbon vázú kagylóülések vannak, az utasé barna, a vezetőé pedig a kormányhoz illő szürke kárpitozású. Amíg a vezető előtt digitális óracsoport van, addig az utas elé gyönyörű, analóg stopper került.

Akkumulátora az ülések mögé került, hogy a lehető legalacsonyabb legyen.

Mindenben a legjobbnak kell lennie, ez a Porsche célja a Mission X-szel, aminek 900 voltos rendszere a Taycan Turbo S-énél kétszer gyorsabb töltést tesz lehetővé. Pontos adatokat nem tett közzé a Porsche, de ha ők mondják, hogy ez lesz a leggyorsabb autó a Nürburgringen, akkor nincs okunk benne kételkedni. Az aerodinamikája a 911 GT3 RS szintjén van, a súly-lóerő aránya pedig 1 kg/lóerő, ami elég rideg.

Ez is érdekelhet:

A 718 Spyder RS a legjobb Porsche

Könnyű, erős, gyors, élvezetes.

A nyolchengeres Porsche szupersportautó, ami mégsem vált valóra

750 lóerős bokszermotort és kézi váltót kapott volna a 918 Spyder utódja.

Megújult a Porsche logója, de alig veszed majd észre

Nagyítóval kell keresni a változást a Porsche új emblémáján.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Még a végén tényleg lesz F1-es ülése Mick Schumachernek 2025-re

Tartalomhoz a forma – Peugeot E-3008-teszt

Másképp különleges a megújult Citroën C4 és C4 X

További cikkeink a témában