A vadonatúj Range Rover után nem sokkal itt a Range Rover Sport új generációja, ami az elődjénél karakteresebb külsőt és modernebb belsőt kapott, a széles kínálatában a benzines és dízel mellett plug-in hibridet és tisztán elektromost is találunk majd.
2005-ben jött ki először a Range Rover sportosabb testvére, és már kilenc éve annak is, hogy 2013-ban megjelent a Range Rover Sport második generációja, ezért itt volt az ideje a modellváltásnak. A vadonatúj harmadik széria a nemrég leleplezett új Range Rover alapjára épül, de annál jobban megkülönböztethető, markánsabb külsőt kapott.
A nagy Range Rovernél áramvonalasabb karosszériát első pillantásra felismerheted,
hiszen szűkebbre szabott fényszórók és eltérő hűtőmaszk került a Sportra, és amíg hátul a nagy Range Roveren függőlegesek a lámpák, addig a Sportra vízszintes lámpákat terveztek, amiket a legújabb divat szerint fekete sávval kötöttek össze.
Az új Range Rover Sport még nagyobb lett az elődjénél is, a hossza tíz centivel 4,95 méterre nőtt,
a tengelytávja nyolc centivel lett nagyobb, három méter. A Sport ezzel csak öt centivel rövidebb, mint a nagy Range Rover, igaz, annak rendelhető nyújtott tengelytávú, 5,25 méteres változata is. A Sport mindenképpen ötüléses, 657 literes csomagtérrel.
Első pillantásra a belső tér az új Range Roverből lehet ismerős, de azért akadnak különbségek.
A 13,7 colos műszeregység árnyékolója szögletesebb, a 13,1 colos hajlított érintőképernyő alatt lebegni látszó középkonzolra került a klímaberendezés kapcsolósora és az automataváltó választókarja. A Sportban a kormánykerék is egyedi.
Az új Sport kínálata éppen olyan széles, mint a Range Rovernek.
A választék a háromliteres, soros hathengeres dízellel indul, 249, 300 és 350 lóerővel, a benzines csúcsmodellt a BMW-től származó 4,4 literes biturbó V8-as hajtja 530 lóerővel, ezzel a két és fél tonnás monstrum 4,5 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebessége 250 km/óránál korlátozott.
A Range Roverhez hasonlóan a Sport is kapható lesz plug-in hibridként és később elektromos autóként is.
A háromliteres, soros hathengeres benzinmotorral 440 és 510 lóerő a hibrid kombinált teljesítménye. A nettó 31,8 kilowattórás akkuját egy elektromos autó is megirigyelné, nem csoda, hogy akár 113 kilométer is lehet az elektromos hatótávja, tölteni 50 kilowattal is lehet.
Nem lenne igazi Range Rover az új Sport, ha nem kombinálná a terepjáró-képességeket a luxusautós kényelemmel.
Széria a szintszabályzós légrugózás, ezen kívül hátsókerék-kormányzás, különféle terepmódok és aktív differenciálzár is elérhető, és még a plug-in hibridek is képesek háromtonnás fékezett utánfutót vontatni.
Ez is érdekelhet: