Mint ahogyan a Singer modernizálja a Porschéket, úgy építették át ezt az első szériás BMW M3-at a Redux Leichtbau műhelyében. A tökéletesre felújított karosszériába átdolgozott motort szerelnek, kívánságra akár turbóval is.

1985-ben mutatták be a legelső BMW M3-at, és csak azért gyártották volna ötezer példányban, hogy a versenypályákon indulhassanak vele. Az E30-as csúcsmodellje azonban igazi siker lett, többféle kiadásban készült, és az összesen gyártott csaknem 18 ezer autóból féltve őrzik a fennmaradt példányokat. Vagy éppen darabokra szedik, és átdolgozzák, hogy jobb legyen, mint valaha volt. Így tettek a Redux Leichtbau műhelyében is.

Kezdésnek a karosszériát teljesen lecsupaszították, és még a festéket is lecsiszolták róla, hogy tökéletes állapotba hozva fényezhessék újra. Az eredeti 2,3 literes, négyhengeres motort is szétszedték, és 2,5 literesre fúrták fel, akárcsak a hajdani Sport Evolution kivitelnél.

Ezért a limitált szériás modellért lehet imádni az E30-as BMW M3-at

A 238 lóerős Sport Evolution volt a típus csúcsa.

De nem állnak meg ennyinél, hiszen kívánságra akár turbósra is megépítik a motort, ami így 390 lóerőre és 580 Nm-re lesz képes az eredetinél nem nehezebb autóban.

A Redux M3-asához hatfokozatú kézi váltót, megerősített differenciált és egyedi kipufogórendszert adnak, a futóművét állíthatóra cserélik. A fékek sem maradnak meg a szériamodellből, elöl 330 milliméteres tárcsával, hatdugattyús nyergekkel szerelik, de van az a pénz, amiért akár karbon-kerámia rendszert is beépítenek.

A belső teret a vevő kívánságára alakítják ki, és nagyon úgy tűnik, hogy a képeken látható első példány megrendelője pályanapokon használná az M3-asát.

A BMW-be ezért bukócsövet, kagylóülést és alul függesztett pedálsort szereltek, a digitális műszeregység a versenyautókból lehet ismerős, és stílusos részlet a golflabda-váltógomb is.

Az eredeti M3-hoz hasonlóan a Redux változata sem lesz gyakori látvány, összesen csak 30 példányt építenek át.

Az első elkészült, és további négyet már megrendeltek, úgyhogy érdemes gyorsan lépni, aztán türelemmel várni, a munka ugyanis másfél-két évet vesz igénybe. Az árát csak a megrendelőnek árulják el, más szóval nekünk továbbra is csak álom marad egy ilyen M3.

(Képek: Redux Leichtbau)

Ez is érdekelhet:

Így érdemes karácsonyra BMW M3-at tuningolni

A készítője szerint a Singer Porschék inspirálták.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Láttad már Palvin Barbit szexi mikulásruhában?

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
29% Norris
52% Verstappen
9% Piastri
1% Russell
9% Egy másik versenyző
Advertisement
Hirdetés