
Kalandra készen is remekül mutat a Renault 4 Savane 4X4 koncepció, mely két villanymotorral és megemelt futóművel a kirándulások tökéletes elektromos autója.
Őrületesen menők a Renault múltidéző elektromos autói, melynek sorát a harminc év után visszatérő 5-ös nyitotta meg, a következő nagy dobás pedig a kompakt családi crossoverként visszatérő 4-es lesz, majd jön a megfizethető és végtelenül aranyos Twingo. Most viszont a 4-es Savane 4X4 tanulmányautó megmutatja, hogy bőven van annyi kalandvágy a Renault-ban, hogy a járatlan utakon is magabiztosan zúzzon.
Már az ötvenes években felbukkant a Savane a Renault-nál, de ez itt az 1986-os 4 Savane modernkori reinkarnációja.
Miközben az eredeti Renault 4-es egy végtelenül egyszerű autó volt, addig a jövő elektromos 4-ese már messze nem puritán. A biztonságos karosszériában kellemes mennyiségű tér van és minőségi anyagok, a fedélzeti rendszerében minden benne van, ami egy autóba szükséges. Közben pedig minden vonala nagyon szépen rímel a veteránná érett elődjére a kerek fényszóróktól egészen a kapszula alakú hátsó lámpákig. Még a terepjárós jelmez is baromi jól áll neki.
1979-ben és 1980-ban is egy összkerekes R4-essel indult el a Dakar-ralin Bernard és Claude Marreau.
Ez a Renault 4 Savane 4X4 koncepció viszont teljesen más, mint a nyolcvanas évek versenyautója, mert ez sokkal inkább az önfeledt kirándulásra van. Ezért vannak otthonosan barnás árnyalatú kárpitok az utasterében és ezért tettek egy villanymotort a hátsó tengelyre is, hogy a család nyugodtan letérhessen az aszfaltról. Vaskosabb kerékjárati ívekkel és terepjárósabb részletekkel remekül megmutatja, hogy mennyi lehetőség van még az elektromos Renault 4-esben.
Ez is érdekelhet: