Erősebb, hangosabb és élesebb az Alpine A110 R Ultime, mely egyúttal a valaha volt egyik legjobb francia sportautó hattyúdala.

Minden áldott millimétere az első perctől fogva csodálatos, a 2017-ben bemutatott Alpine A110-es pedig azóta is valódi gyöngyszem a sportautók között. Nem ez a legerősebb vagy a legdrágább, de nagyszerűen idézi meg az eredeti A110-est és olyan vezetési élményt ad, amit receptre kéne felírni mindenkinek, aki imádja az autózást. Ennek a legteteje és egyúttal a vége az Alpine A110 R Ultime.

Versenygépekről származó aerodinamikai elemekkel, erősebb motorral és könnyebb karosszériával az A110 R Ultime kőkemény sportautó.

Hatalmas nyílások vannak az orrán, a lökhárító alatt pedig határozott splitter fut végig, oldalt pedig apró légterelők rendezik a légáramot. Az A110 R hátulján az üveg helyett egy karbon panel van, azon pedig függőleges vezérsík, a legvégén pedig egy hattyúnyakon függő, állítható spoiler. Elöl 18, hátul pedig 19 colosak a kovácsolt alumínium felnik, amiken Michelin Pilot Sport Cup 2 gumik feszülnek.

Száztíz darabot gyártanak az Alpine A110-et búcsúztató csúcsmodellből, melyek között is különlegességnek számít majd a Párizsban bemutatott La Bleue limitált széria (330 ezer euró), amiből csak 15 példányt készítenek. Élénkből sötétbe hajló kék fényezése van és Poltrona Frau bőrrel kárpitozott Sabelt szénszálas kagylóülései.

Egyetlen lóerőnek csak 3,2 kilogrammot kell vinnie, ettől önmagában baromi jó az alumínium karosszériás, középmotoros Alpine A110 R Ultime.

Háromszáz lóerővel és puhább futóművel is felejthetetlen élmény az A110 S, de az A110 R egy egészen másik szint. Az Ultime 1,8 literes, négyhengeres turbómotorján átdolgozott feltöltő van, így 345 lóerőt ad le 6000-es fordulaton és 420 Nm nyomatéka van 3200-nál. A motor egy titán Akrapovic kipufogórendszeren keresztül üvölt, az állítható lengéscsillapítókat pedig az Öhlins szállítja.

Örömteli az Alpine márka feltámasztása, de rendkívül szomorú, hogy a nagyszerű A110-estől el kell búcsúzni. Szép a Renault 5-ös alapú A290-es és bizonyára lesz igény a szabadidő-autóra is, de az biztos, hogy aki egyszer vezette a modern idők A110-esét, az sosem felejti majd el.

Ez is érdekelhet:

Gyönyörű a legendás raliautóra emlékező Alpine A110

Harminc éve nyerte meg az Alpine a San Remo ralit.

Versenypályát kíván az Alpine A110 R Le Mans

100 darab készül a limitált szériás Alpine sportautóból a Le Mans-i verseny századik évfordulójára.

Könnyebb és durvább az Alpine A110 R

300 lóerő az Alpine A110 R is, de a súlya már csak 1082 kg. Nem kérdés, hogy durvább lett.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ezekből a fotelekből még nagyobb élmény filmet vagy meccset nézni

Magyarország ásványvíz-forrásai túracélpontnak is tökéletesek

Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!

További cikkeink a témában