Tökéletes állapotban és hófehér színben ez a Renault 5 GT Turbo olyan, mintha új volna. Ez az 1989-es hot hatch 120 lóerővel csinál felejthetetlen vezetési élményt.
Minden idők egyik legsikeresebb autója a Renault 5-ös, melyből több mint 5,5 millió darabot gyártottak, közben pedig legyőzhetetlenül népszerű volt Franciaországban. Az ikonná váló autót szabadidejében dolgozta ki Michel Boué, akinek tervei hamar meggyőzték a vezetőséget, így 1972-ben megindult a sorozatgyártás. A Renault 5 GT Turbót 1985 februárjában mutatták be, a korai Alpine Turbókkal ellentétben már keresztmotoros elrendezéssel.
Hatalmas turbólyuk és könnyű karosszéria teszi izgalmassá a Renault 5 GT Turbót.
1985-ben még nyolcszelepes, 1,4 literes, négyhengeres Cléon motorral és 115 lóerővel mutatták be a GT Turbót, majd két évvel később frissítették a technikát. A Garrett turbófeltöltő vízhűtést kapott, megújult a gyújtási rendszer és aerodinamikailag kedvezőbb kiegészítők kerültek a karosszériára. Ezekkel az apróságokkal a Renault 5 GT Turbo Ph2 már 120 lóerőt ad le 5750-es fordulaton és 165 Nm nyomatéka van.
Négyméteres hosszával egy új Renault Clio is simán túlnyúlik a 3,6 métert alulról karcoló Renault 5 GT Turbón, a nyolcvanas évek végi hot hatch 120 lóerővel és 8 másodperces százas sprinttel mai mércével messze nem erős és gyors, viszont 850 kilogrammos súlyával olyan könnyű, hogy szinte elfújja a szél. A közvetlenebb kormányzás és a négy tárcsafék szintén hozzátesznek a GT Turbóhoz.
Híresen nehezen irányítható a Renault 5 GT Turbo, ezért kész csoda, ha ennyire szép állapotban bukkan fel.
Nyolcvanezer kilométerrel az órájában nem számít extrém alacsony futásúnak az 1989-es Renault, de állapota alapján akár új is lehetne. Nem esett át restauráláson, ez így eredeti. Fehér fényezése makulátlan, az autót díszítő matricák szintén, ahogyan a beltér is kifogástalan. Ebben az autóban minden kárpit feszes, a műanyagok nem repedezettek, öröm volna beülni a háromküllős kormány mögé.
Elsőként Olaszországban helyezték forgalomba a fehér Renault 5 GT Turbót, most pedig egy holland kereskedőnél lehet lecsapni a gyűjtői kincsnek és élvezetes veteránnak is tökéletes autóra harmincezer euróért (nagyjából 12 millió forint).
Ez is érdekelhet: