Csodálatos vezetési élményével igazi hódító volt a kilencvenes években az M3-as, mely egyúttal az egyik utolsó, nagyrészt analóg sportkupé a BMW-től. Joggal érett vágyott klasszikussá akár 235 ezer kilométerrel is.

Nem könnyű kilépni egy olyan legenda árnyékából, mint az első M3-as BMW, melynek utcai változatai ritkaságok a versenyautók pedig vastagon írták be a nevüket a motorsport történelmébe. Az E36-os csúcsváltozata szinte már túl szerény is. Különösen ebben a decens ezüstben kerüli a feltűnést, de a hengerenkénti pillangószelepes sorhatos és a frivol vörös bőrbelső éppen annyira fűszerezi, amennyire kell.

Ezek az autók néhány évre vannak attól, hogy veteránná érjenek, méghozzá egy baromi élvezetes veteránná.

Igazi kupé sziluettje van és keret nélküli ablakai, a tetőoszlopok vékonyak, így a vezető remekül belátja az utat és a kanyarokat. Az E36-osban van blokkolásgátló, de ebben az autóban még nincsen kipörgésgátló, sávtartó és táblafelismerő, holttérfigyelő és adaptív sebességtartó automatika pedig végképp nincs. Asszisztensek helyett a pontos kormányzás, a feszes futómű, a motor hangja és a sperr tesz hozzá az autózáshoz az M3-asban.

Középkonzoljában ott figyel a board computrer, felette pedig a kétzónás automata klíma kijelzője, a gyári rádió helyett viszont egy egész jól illeszkedő Blaupunkt Valencia van. Gondos gazdáról árulkodik az autó nagyszerű állapota és a csomagtérfedél belsején lévő, hiánytalan szerszámkészlet is.

Nincs kiszélesített karosszériája és alapból még hátsó szárnya sincs az E36-os M3-asnak, de az ötágú felnik, a dupla króm kipufogó és a szolid trikolóros logó a hátulján árulkodó jelek. Akkoriban több magazin is a világ egyik legjobban vezethető autójának írta le a BMW sportkupéját, melynek gépházteteje alatt ebben az 1997-es autóban az S50-es sorhatos 3,2 literes változata van 321 lóerővel és 350 Nm nyomatékkal.

Bőven bukkannak fel olyan M3-as BMW-k is, melyekben lehetetlenül kevés kilométer van, ez a jobbkormányos autó viszont sok örömet okozhatott a korábbi tulajdonosainak, mert a részletes szerviztörténete is igazolja, hogy nagyjából 235 ezer kilométernyi mérföld van az órájában. Remélhetőleg még sok Michelin Pilot Sportot fog elkoptatni ez a gép.

Ez is érdekelhet:

Tökéletes ok az autózásra ez a sárga M3-as BMW

1994-es ez a sárga BMW M3-as, mégis olyan, mintha a katalógusból gurult volna ki.

Gyönyörű gép ez a piros M3 Sport Evolution

Ha van BMW, amire igazán sok gyűjtő vágyik, akkor az az M3 Sport Evolution.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában