Legalább ötezer darab utcai autó gyártását írta elő a Német Túraautó Bajnokság és a rali A csoportjának homologizációs szabályzata, ezt pedig bőven sikerült túlteljesítenie az első BMW M3-asnak, melynek legerősebb változata a Sport Evolution.
1982 novemberében mutatták be a második generációs 3-as BMW-t, melynek tervezésekor már számítógépes modellező programokat használtak, és egyre nőtt a biztonság és az aerodinamika szerepe. Három évvel később a Frankfurti Autószalonon tartották a legerősebb változat, az M3-as premierjét, amin azonnal látszik, hogy nincs nála izmosabb.
Kiszélesített kerékjáratai, szélcsatornában csiszolt elemei és S14-es sportmotorja igazi ütőképes kupét csinált a polgári 3-asból.
Láthatóan a karosszériába simuló lökhárítói és a kifelé domborodó sárvédők mellett az autó hátulján van az igazi trükk. A kétajtós 3-as karosszériájára üvegszálas elemet terveztek, mely módosítja a hátsó ablak szögét. Ezzel a módosítással hatékonyabban termel leszorítóerőt a 40 milliméterrel magasabb csomagtérfedélen lévő hátsó szárny.
Számos apró ponton csiszoltak az autón, ezért az M3 légellenállási együtthatója 0,38-ról 0,33-ra csökkent. Ehhez azonban az is kellett, hogy mindössze a gépháztető, a tetőpanel és még néhány karosszériaelem egyezzen a 3-assal. Igazi veterán sportkupé-ikon lett az utcai változat, de a DTM-ben és a motorsport más ágaiban is győzelmeket halmozó versenyautó a mai napig a legsikeresebb gép a túraautózás történetében.
Több mint 17 ezer darab BMW M3-as készült, melyek közül a 600 példányban gyártott Sport Evolution az egyik legvágyottabb változat.
Ritka limitált szériái és a kabrióváltozat egyértelműen kincsek, de az 1989 decembere és 1990 márciusa között gyártott Sport Evolution az M3-as végső kiteljesedése. Kizárólag fekete és piros színekben készült, olyan apróságokkal, mint a ködlámpák helyétől vezetett fékhűtés vagy az állítható első légterelő él és hátsó szárny. Ebben az S14-es, hengerenkénti pillangószelepes, szívó benzinmotor már 2,5 literes. 235 lóerős maximális teljesítményét 7000-es fordulaton adja le, és 240 Nm nyomatéka van 4750-től.
Antracit színű kárpitozását az M trikolórja díszíti, az ötfokozatú kézi váltó kajrát és a háromküllős sportkormányt is alcantara borítja. Váltókarja mellett ott figyel az elektronikusan állítható lengéscsillapítók kapcsolója, a középkonzolon pedig a Bavaria Business kazettás rádió. Elöl feszes oldaltartású sportülések vannak benne, a sötét utastérben szinte világítanak az élénkpiros biztonsági övek.
Ezt az autót 1990. január 25-én szállították Frankfurt am Mainba, majd június közepén vizsgálták át eladás előtt. A mai napig tökéletes állapotú M3 Sport Evolution hosszú évekig volt a Schmidt család (DTM Schmidt Motorsport Technik) gyűjteményében.
Ez is érdekelhet: