Igazi sikersztori a Renault Clio, mely ugyanolyan jól mutatott a családi házak előtt, mint a párizsi Champs-Élysées-n, mint a hegyi utakon.

1990-ben jelent meg az első Renault Clio, ami a nagy sikerű R5-öst váltotta a francia kisautók trónján. Hosszú idő után ez volt az első autó a Renault modellek között, mely numerikus jelölés helyett nevet kapott.

1990-ben mutatták be az első Renault Cliót, mely több mint három évtizede az egyik legkelendőbb autó Európában. 1991-ben az Opel Calibrát és a Nissan Primerát megelőzve szavazták meg a Renault Cliónak az Év Autója díjat. Ennek a kisautónak hatalmas szerepe volt abban, hogy egészen más szemmel nézzenek az emberek a Renault-ra, nevét a görög mitológia kilenc múzsájának egyike után kapta.
Előrefelé nyíló motorházteteje alatt kizárólag négyhengeres motorok vannak, a Clio kapható volt 63 lóerős és 118 Nm nyomatékú 1,9 literes dízelmotorral, a legerősebb változatában pedig 2,0 literes, 16 szelepes benzinmotor van 150 lóerővel. A legtöbb motor már befecskendezős, de azért három éven át kapható volt 1,2 literes, karburátoros Renault Clio is. 1995-ben 80-100 kilométer közötti hatótávú elektromos autót is csináltak belőle.
Három- és ötajtós változatban készült az első Renault Clio, a felszereltségi szintek között pedig tényleg mindenki megtalálja a megfelelőt. A fekete lökhárítós, kézi váltós és végtelenül spártai változattól egészen a bőrkárpitos, automata Clióig terjed a skála. Díszítőelemeiről és a kis logókról azonnal felismerhető, hogy melyik Renault Clióra mennyit költöttek.
Tagadhatatlanul 90-es évek hangulata van a Renault Clio színes kárpitjainak, de sokkal lényegesebb a modern és biztonságos utastér, mely akár családok számára is használhatóvá tette a 2472 milliméteres tengelytávú francia kisautót. Kétszer is frissítették a modellt, először az 1994-es Genfi Autószalonon láthatta a közönség a Clio Ph2-t, melyen csak apró változásokat lehet felfedezni. Az autó arca a kerekebb fényszórókkal csak 1996-ban újult meg látványosan.
Egy évvel a Renault Clio bemutatása után érkezett meg a Baccara csúcsmodell, melyet azonnal fel lehet ismerni a kis logókról és a csinos, sokküllős alufelnikről. Az ablakon bepillantva azonnal szembe tűnnek a kisautóba pakolt bőrfotelek és a fabetétek. Motorházteteje alatt pedig az 1,8 literes motor 90 lóerős és 144 Nm nyomatékú változata van, mely nem tűnik soknak, de az autó súlya 1 tonna körüli.
Tengernyi limitált szériája volt az első Cliónak, köztük a Chipie, a Be Bop, az MTV, az Oasis, a Night & Day és az Aida is. A sportváltozatokat sem hanyagolták el, a belépőt a Clio S jelenti, melynek rövidebb váltója teremtette meg az izgága hangulatot a vezető kezei között. Felette áll a 135 lovas Clio 16S és az erősebb Williams.
Eredetileg 3800 darab Clio Williams gyártását tervezte a Renault, de a megnövekedett igények miatt végül többször meghosszabbították, így végül nagyjából tizenkét ezret gyártottak a 150 lóerős csúcsmodellből. Sötétkék fényezéséről és arany Speedline felnijeiről azonnal felismerhető az akár 215 km/órás sebességgel száguldó mérges Clio.

Ez is érdekelhet:

A hot hatch-ek kéken csillogó ékköve a Renault Clio Williams

Limitált szériás modellnek szánták, de a Renault Clio Williams népszerűsége felülírta a terveket.

Váratlan siker lett az első Renault Mégane Scénic

Nem vártak sokat a Scénictől a Renault-nál, végül nem tudtak belőle eleget gyártani.

Negyvenéves a franciák szerencseszáma – a Peugeot 205-sztori

Az ikonikus kisautó fordulópontot jelentett a Peugeot történelmében. Neked melyik a kedvenc 205-ösöd?

Támogatott és ajánlott tartalmaink
További cikkeink a témában
Tréner? Panzió? Kozmetika? Így lehet a kutyád még boldogabb, miközben a te életed is könnyebbé válhat
Hirdetés