Floridában született meg az ötlet, hogy a Renault-nak szüksége lenne egy igazán kívánatos kabrióra, ezért Pietro Frua tervezett egyet a Dauphine műszaki alapjaira és aztán mindenki csak Brigitte Bardot-t látta benne.
Brigitte Bardot a 60-as évek egyik leghatározó alakja, akinek hatása volt a korszak divatjára és kicsapongó életmódja mellett merész szerepeivel is felhívta magára a figyelmet. A francia színésznőt gyakran lehetett látni a nyitható tetős Renault Floride kormánya mögött, ami épp így nézett ki, mint ez itt.
Fehér karosszériája ragyogott a tengerparti napsütésben, a piros műbőr utastér pedig csak fokozza a feltűnést.
Németországban indult a Volkswagen Bogár karrierje, ahonnan aztán az egész világot meghódította. Az amerikai piacon csak küzdelmesen fennmaradó Renault-nál irigykedve nézték a németek sikerét és egy floridai forgalmazói konferencián úgy gondolták, megtalálták erre a megfelelő ellenszert. Amerikai kereskedők javaslata szerint a Dauphine kabrió vagy kupé változata javítaná a Renault imázsát az Egyesült Államokban.
Pierre Dreyfus, a Renault akkori elnöke egyetértett ezzel a javaslattal és rögtön meg is találták a megfelelő nevet az autónak. A Floride azonban épp ott nem működött volna, ahol kitalálták, hiszen a többi amerikai államban talán tiszteletlenségnek vélik, ezért Caravelle lett a neve.
Ettől függetlenül Európában már maradhatott az egzotikusabban hangzó Floride az új kabrió neve.
1958-ban mutatták be a Floridét a Párizsi Autószalonon, melynek karosszériáját a Carrozzeria Ghianál Pietro Frua rajzolta a négyajtós Dauphine padlólemezére. Csónakszerű karosszériáján krómléc fut végig, de az övvonal az ajtók után felkanyarodik. A csomagtérfedél síkjából kiemelkedő kerek fényszórók és a hűtőmaszk nélküli arc elég jellegzetes eleme a Floridénak, még a rendszám mögötti fiókból előhúzható pótkereket is megtartották.
Hátsó kerekei előtt légbeömlő juttatja a hűtőlevegőt az autó hátuljában lévő motorhoz, mely kezdetben egy 845 köbcentis, négyhengeres volt, szerény 37 lóerővel. A kései autókba már az R8-as 1,1 literes blokkja került és tárcsafékek lassították az 55 lóerős kabriót. Ez a Renault Classic gyűjteményéből származó Floride egy korai darab, az utastérhez passzoló piros vászontetővel és szintén piros keménytetővel.
Több mint 42 ezer euróért talált gazdára a tökéletes állapotú Renault Floride az aukción.
Ez annyit jelent, hogy ennek az árán most akár egy elektromos Renault Megane-t is lehet kapni 40 kWh-s akkumulátorral, 130 lóerős teljesítménnyel és a 300 kilométeres hatótáv ígéretével.
Ez is érdekelhet: