Floridában született meg az ötlet, hogy a Renault-nak szüksége lenne egy igazán kívánatos kabrióra, ezért Pietro Frua tervezett egyet a Dauphine műszaki alapjaira és aztán mindenki csak Brigitte Bardot-t látta benne.

Brigitte Bardot a 60-as évek egyik leghatározó alakja, akinek hatása volt a korszak divatjára és kicsapongó életmódja mellett merész szerepeivel is felhívta magára a figyelmet. A francia színésznőt gyakran lehetett látni a nyitható tetős Renault Floride kormánya mögött, ami épp így nézett ki, mint ez itt.

Fehér karosszériája ragyogott a tengerparti napsütésben, a piros műbőr utastér pedig csak fokozza a feltűnést.

Németországban indult a Volkswagen Bogár karrierje, ahonnan aztán az egész világot meghódította. Az amerikai piacon csak küzdelmesen fennmaradó Renault-nál irigykedve nézték a németek sikerét és egy floridai forgalmazói konferencián úgy gondolták, megtalálták erre a megfelelő ellenszert. Amerikai kereskedők javaslata szerint a Dauphine kabrió vagy kupé változata javítaná a Renault imázsát az Egyesült Államokban.

Pierre Dreyfus, a Renault akkori elnöke egyetértett ezzel a javaslattal és rögtön meg is találták a megfelelő nevet az autónak. A Floride azonban épp ott nem működött volna, ahol kitalálták, hiszen a többi amerikai államban talán tiszteletlenségnek vélik, ezért Caravelle lett a neve.

Ettől függetlenül Európában már maradhatott az egzotikusabban hangzó Floride az új kabrió neve.

1958-ban mutatták be a Floridét a Párizsi Autószalonon, melynek karosszériáját a Carrozzeria Ghianál Pietro Frua rajzolta a négyajtós Dauphine padlólemezére. Csónakszerű karosszériáján krómléc fut végig, de az övvonal az ajtók után felkanyarodik. A csomagtérfedél síkjából kiemelkedő kerek fényszórók és a hűtőmaszk nélküli arc elég jellegzetes eleme a Floridénak, még a rendszám mögötti fiókból előhúzható pótkereket is megtartották.

Hátsó kerekei előtt légbeömlő juttatja a hűtőlevegőt az autó hátuljában lévő motorhoz, mely kezdetben egy 845 köbcentis, négyhengeres volt, szerény 37 lóerővel. A kései autókba már az R8-as 1,1 literes blokkja került és tárcsafékek lassították az 55 lóerős kabriót. Ez a Renault Classic gyűjteményéből származó Floride egy korai darab, az utastérhez passzoló piros vászontetővel és szintén piros keménytetővel.

Több mint 42 ezer euróért talált gazdára a tökéletes állapotú Renault Floride az aukción.

Ez annyit jelent, hogy ennek az árán most akár egy elektromos Renault Megane-t is lehet kapni 40 kWh-s akkumulátorral, 130 lóerős teljesítménnyel és a 300 kilométeres hatótáv ígéretével.

Ez is érdekelhet:

A francia jólét megfizethető autója – Renault Dauphine

Kényelmesebb, színesebb és gyorsabb autó kellett a franciáknak, de még mindig megfizethető áron. Ez a Renault Dauphine története.

A francia autók csúcsa 1992-ből

Igazi időkapszula a kevesebb mint 4000 kilométeres, V6-os Renault 25 Baccara.

Már az egyterűk őse, a Renault Espace is veterán lett

Nemcsak sportautók, kabriók és a múlt luxuslimuzinjai lehetnek veteránok, hanem az első európai egyterű is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés