Floridában született meg az ötlet, hogy a Renault-nak szüksége lenne egy igazán kívánatos kabrióra, ezért Pietro Frua tervezett egyet a Dauphine műszaki alapjaira és aztán mindenki csak Brigitte Bardot-t látta benne.

Brigitte Bardot a 60-as évek egyik leghatározó alakja, akinek hatása volt a korszak divatjára és kicsapongó életmódja mellett merész szerepeivel is felhívta magára a figyelmet. A francia színésznőt gyakran lehetett látni a nyitható tetős Renault Floride kormánya mögött, ami épp így nézett ki, mint ez itt.

Fehér karosszériája ragyogott a tengerparti napsütésben, a piros műbőr utastér pedig csak fokozza a feltűnést.

Németországban indult a Volkswagen Bogár karrierje, ahonnan aztán az egész világot meghódította. Az amerikai piacon csak küzdelmesen fennmaradó Renault-nál irigykedve nézték a németek sikerét és egy floridai forgalmazói konferencián úgy gondolták, megtalálták erre a megfelelő ellenszert. Amerikai kereskedők javaslata szerint a Dauphine kabrió vagy kupé változata javítaná a Renault imázsát az Egyesült Államokban.

Pierre Dreyfus, a Renault akkori elnöke egyetértett ezzel a javaslattal és rögtön meg is találták a megfelelő nevet az autónak. A Floride azonban épp ott nem működött volna, ahol kitalálták, hiszen a többi amerikai államban talán tiszteletlenségnek vélik, ezért Caravelle lett a neve.

Ettől függetlenül Európában már maradhatott az egzotikusabban hangzó Floride az új kabrió neve.

1958-ban mutatták be a Floridét a Párizsi Autószalonon, melynek karosszériáját a Carrozzeria Ghianál Pietro Frua rajzolta a négyajtós Dauphine padlólemezére. Csónakszerű karosszériáján krómléc fut végig, de az övvonal az ajtók után felkanyarodik. A csomagtérfedél síkjából kiemelkedő kerek fényszórók és a hűtőmaszk nélküli arc elég jellegzetes eleme a Floridénak, még a rendszám mögötti fiókból előhúzható pótkereket is megtartották.

Hátsó kerekei előtt légbeömlő juttatja a hűtőlevegőt az autó hátuljában lévő motorhoz, mely kezdetben egy 845 köbcentis, négyhengeres volt, szerény 37 lóerővel. A kései autókba már az R8-as 1,1 literes blokkja került és tárcsafékek lassították az 55 lóerős kabriót. Ez a Renault Classic gyűjteményéből származó Floride egy korai darab, az utastérhez passzoló piros vászontetővel és szintén piros keménytetővel.

Több mint 42 ezer euróért talált gazdára a tökéletes állapotú Renault Floride az aukción.

Ez annyit jelent, hogy ennek az árán most akár egy elektromos Renault Megane-t is lehet kapni 40 kWh-s akkumulátorral, 130 lóerős teljesítménnyel és a 300 kilométeres hatótáv ígéretével.

Ez is érdekelhet:

A francia jólét megfizethető autója – Renault Dauphine

Kényelmesebb, színesebb és gyorsabb autó kellett a franciáknak, de még mindig megfizethető áron. Ez a Renault Dauphine története.

A francia autók csúcsa 1992-ből

Igazi időkapszula a kevesebb mint 4000 kilométeres, V6-os Renault 25 Baccara.

Már az egyterűk őse, a Renault Espace is veterán lett

Nemcsak sportautók, kabriók és a múlt luxuslimuzinjai lehetnek veteránok, hanem az első európai egyterű is.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Ünnepi útmutató férfiaknak, akik olyan ajándékot akarnak adni, ami valóban megérinti a szívet

Így ünneplik gyönyörű és világhírű nők a karácsonyt

A Xiaomival könnyebb az ünnepi készülődés

A Player kérdése: Te szoktál magadnak ajándékot venni karácsonykor?
32% Igen, persze, szerintem teljesen normális.
68% Nekem ez fura, nem, nem szoktam.
Bonjour, Budapest! Francia pikniket tartottunk a Renault 4 E-Tech electric-ben
Hirdetés