Nem feltétlenül kell elektromos crossovernek nyernie az európai év autója díjat, de idén egy elektromos crossover nyerte az év autója díjat: az új Renault Scenic E-Tech Electric maga mögé utasította az 5-ös BMW-t.

Az európai év autója díj 1964 óta íródó történelmében számtalan alkalommal nyert már olyan modell, amely aztán az eladásaival is igazolta, hogy kiválóan sikerült, de olyan típus is lett már év autója, amivel aztán csak elvétve találkoztunk az utakon. A 2024-ben az európai év autójának választott Renault Scenic valószínűleg az első tábort fogja erősíteni, és szép piaci sikerre számíthat a következő években.

Jól mutatja az idők változását, hogy a hetes döntőbe jellemzően elektromos crossoverek kerültek, de nem kizárólag azok.

A BYD Seal, a Kia EV9, a Renault Scenic és a Volvo EX30 csakis elektromos hajtással készül, az 5-ös BMW-nek és a Peugeot 3008-nak az elektromos mellett van belsőégésű motorral szerelt változata is, míg a Toyota C-HR-ből nincsen ugyan tisztán elektromos modell, de a hibrid és a plug-in hibrid kivitele is érti az idők szavát.

Az idei évre tehát elég erős döntő jött össze, bármelyik típus megérdemelten nyerhette volna meg az év autója díjat. A díjkiosztót ezúttal újra a genfi autószalonon tartották, amit bár mérsékelt formátumban, de ismét megtartanak, és a 22 országból érkezett 59 autós újságíró szavazata alapján

a Renault Scenic nyerte el a díjat 329 ponttal – nem fölényesen, mert sok pontot kapott a BMW új 5-ös sorozata is, 309 ponttal lett második.

A harmadik helyen a Peugeot 3008 végzett 197 ponttal, míg a Kia EV9 összesen 190 pontot kapott, a Volvo EX30-nak 168 pontot, a BYD Sealnek 131 pontot adtak, a Toyota C-HR végül 127 pontot szerzett. Az 5-ös BMW-nek hiába adtak a legtöbb pontot a német és osztrák újságírók, a Renault Scenic elsőnek bizonyult nemcsak a francia, hanem az olasz, spanyol és angol újságírók között is. A két magyar zsűritag is a Scenicre szavazott.

1997-ben év autója díjjal jutalmazta a zsűri a Megane Scenic egyterű koncepcióját. 1966-ban az R16, 1982-ben az R9, 1991-ben a Clio, 2003-ban a Megane, és 2006-ban ismét a Clio nyert

Sikeres sorozatot folytat a Renault, hiszen ez már a hetedik év autója díja, igaz, legutóbb a Clióval tudott nyerni 2006-ban. A Scenic első generációja is év autója lett 1997-ben, akkor még Megane Scenic néven, de a mai utódja már egy egészen más autó, kompakt egyterű helyett elektromos szabadidő-autó lett. A testvérmodellje, a szintén elektromos új Megane két éve, 2022-ben nem sokkal maradt le az év autója díjról a Kia EV6 mögött.

Az új Scenic E-Tech Electricet nemrég közelebbről is szemügyre vettük, akkor még csak álló helyzetben, de nemsokára mi is kipróbáljuk, és elmondjuk a Playeren, hogy milyen volt. A 4,47 méter hosszú családi autó pedig hamarosan a magyarországi márkakereskedésekbe is megérkezik, az ára 18 millió forintról indul.

Ez is érdekelhet:

Most először egy Jeep nyerte el az európai év autója díjat

A Jeep először jutott a döntőbe hatvan év alatt, és nyert is az Avengerrel.

Nem csak elektromos crossover lehet az év autója 2024-ben

Kiderült, hogy melyik hét modell került az európai év autója díj döntőjébe. Te melyiknek adnád a díjat? Szavazz a cikkben!

Praktikus villanyautóként tér vissza a Renault Scenic

Két év szünet után újjászületik a Renault Scenic: sokoldalú családi autó énjét megőrizve elektromos hajtással jön 2024-től.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

Amikor a világ legnagyobb autóversenyzői a Népligetben nyomták

További cikkeink a témában