Európa többi részén sikerült, a magyar piacon pedig duplázott állami támogatás hozhatja meg az áttörést.

Azzal kezdem, mit gondolok a Daciáról:

Dacia 4x4 turbó, bőrüléssel – Duster-teszt

Távolról nézve a Dacia terepjárója maradt, ami volt. Ez nagyjából igaz is, részleteiben viszont sokat fejlődött.

Ennyire azért nem keverem a konszernen belüli autómárkákat – azért idéztem ide a Dusterről írt gondolataimat, nehogy degradálásnak tűnjön, hogy szerintem

a Renault Zoe a villanyautók Daciája.

Ez jutott eszembe, amikor a Renault Elektromos Autó Túra első helyszínén, a Duna Autónál kipróbáltam. A négyméteres villanykisautó nálunk – még – nem túl ismert, Európa egészét nézve viszont kategóriájában piacvezető, és az összeladásokat tekintve is második volt tavaly, szorosan a Nissan Leaf mögött, több mint 38 ezer darabbal.

A Renault elsősorban a Zoe – és a szintén teljesen elektromos kishaszonjármű, a Kangoo Z.E. – népszerűsítésére, valamint a villanyautókkal kapcsolatos tájékoztatás és az esetleges tévhitek eloszlatása miatt indította útjára a road show-t. Minket értelemszerűen a sajtós-flottamenedzseres körre hívtak, ahol a kis történeti és gyártástechnológiai áttekintés mellett elmondták többek közt, hogy egy hagyományos, belsőégésű motorral szerelt kocsi 30 ezer alkatrésze helyett egy elektromos nagyjából ötezerből áll, alátámasztva ezzel, hogy a kilométerár mellett a lényegesen alacsonyabb szervizköltség is a még mindig drágább villanyautók mellett szól.

A magasabb vételárat az állam is kompenzálja legfeljebb másfél millió forint támogatással, ehhez tesz még hozzá a magyarországi Renault ugyanennyit, így lehet, hogy

a 10,7 millió forintos Zoe R110 Intens 7,85 millióba kerül.

Ez egy jól felszerelt kompakt vagy kompakt SUV ára, miközben a Zoe egy kisautó – a fenntartási költség fontos tényező, de nem az egyetlen szempont, úgyhogy nézzük röviden, mivel próbál – Magyarországon kívül már sikeresen – vevőket szerezni.

A Zoénak nincs benzin- vagy villanymotoros megfelelője a Renault-nál, ezért a formája is önálló, egyszerű bucidizájn, a karosszériához illően izgalmak nélküli beltérrel. Nem külsőségekkel akar hódítani, az bizonyos. Menet közben viszont hamar megszerethető. Villanyautózni ugyanis a nagy nyomaték miatt – a helyi zéró kibocsátáson és a spóroláson túl is – jó dolog, és bár normál módban gázadásra szépen megindul, az eco mód és a takarékos, visszatöltős vezetési stílus illik hozzá. Ilyenkor alighanem a hivatalosan megadott 300 kilométeres hatótáv is elérhető, ami a mindennapi-városi használatnál azt jelenti, hogy akár heti egyszer is elég lehet töltőre dugni a kocsit.

A Zoe őszinte, nem akar többnek tűnni, mint ami, de hozza, amit joggal elvárunk tőle. Így talán már érthető a daciás hasonlat.

Ez is érdekelhet:

Megmérték a legújabb elektromos autók valós hatótávját

Vannak olyan típusok, amelyek teljesítik a gyárilag ígért távot.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

A mesterséges intelligenciával az otthoni wifid is megtáltosodik

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Magyar lakásba magyar bútort – és ne is akármilyet, minőségit!
Hirdetés