Akinek a Rimac elektromos szuperautója nem volt elég erős, vagy elég gyors a versenypályán, annak itt a Nevera R, ami nemcsak fürgébb lett, hanem a kanyarokban is otthonosabban mozog, de még kevesebbek kiváltsága lesz.
2021-ben jelent meg a Rimac elektromos szuperautója, és a Nevera az eltelt idő alatt a legtöbb rekordot megdöntötte, ami ebben a kategóriában számít. Nemcsak a világ leggyorsabb elektromos autója lett, de a Nordschleifén is körrekordot autóztak vele, pedig eredetileg egy kényelmes túrakocsinak tervezték, ami egyébként elképesztő tempóra képes.
Nem tudjuk elképzelni, hogy valaki kevesellte volna a Nevera eddigi változatának 1914 lóerős teljesítményét,
de ha mégis volt ilyen, akkor annak a Rimac most előállt a megoldással. Bemutatkozott ugyanis a Nevera R, aminél nemcsak egy új, könnyebb és hatékonyabb akkumulátort építettek be, de a teljesítményét 2107 lóerőre növelték.
1,81 másodperc alatt gyorsul százra a Nevera R, ami a gyengébb változatához képest a kétszázat 4,42 helyett 4,38 másodperc alatt éri el, és ennél is érdekesebb, hogy a nulláról háromszázra gyorsulás ideje 9,22-ről 8,66 másodpercre csökkent.
A végsebessége továbbra is 412 km/óra, ezt nem növelték, de talán elég lesz mindenkinek.
Még lényegesebb, hogy a Nevera R sokkal otthonosabban mozog a versenypályán,
a nagyobb teljesítményhez áthangolták a négy kerék közötti nyomatékelosztását, új karbonkerámia fékeket szereltek fel, a méretesebb fix hátsó légterelő szárnnyal 15 százalékot nőtt a leszorítóerő, jobb a kormányérzet, a kipörgésgátló áthangolásával pedig a köridők is javulhattak.
Az alapító Mate Rimac szerint a Nevera olyan elektromos szuperautó volt, ami képes rekordot dönteni a Nürburgringen, ugyanakkor hosszú utakon is kényelmesen vezethető. A 40 példányban készülő Nevera R pedig a vásárlók igényeire válaszolva még kiélezettebb változat lett, ami könnyebb, gyorsabb és még élvezetesebben vezethető.
Ez is érdekelhet: