Csak idő kérdése volt, hogy mikor dönti meg a sorozatgyártású elektromos autók rekordját a Nürburgringen a Rimac. A Nevera sokat vert az eddig egymással versengő Porsche és Tesla köridejére.
A Porsche már a Taycan bemutatásakor előállt vele, hogy rekordot döntött a Nürburgringen, és a Tesla mindent megtett, hogy a Model S-sel felülkerekedjen rajta. A két elektromos autó egymástól vette el az elsőséget, mígnem a Rimac is megérkezett a legendás pályára, és rendet tett, jelentős időt adott mind a két elektromos autónak.
Persze a két elektromos szedánnal szemben a Nevera igazi szupersportautó, 1914 lóerős kombinált teljesítménnyel
erősebb és gyorsabb, mint amit a Nürburgringen egyáltalán kézben lehet tartani. A mérsékelt légellenállása érdekében a leszorítóerő is minimális, ezért egy pályára szánt változattal még ennél is gyorsabb lehetett volna a Rimac.
Martin Kodrić tesztpilóta így is szédületes időt autózott vele, 7 perc 5,298 másodperc alatt ért körbe
az új, hosszabb távon, a rövidebb táv szerint mérve pedig 7 perc 0,928 másodperc az ideje. A Rimac ezzel húsz másodpercet vert a rekordot még csak két és fél hónapja beállító Teslára, és ezt az eredményt jóval nehezebb lesz megjavítani.
Nagyon belejött a rekorddöntésbe a Rimac, hiszen nemrég a goodwoodi fesztivál pályáján ment 49,23 másodperces időt a Nevera, amivel a belsőégésű motoros szériaautók közt sem talált legyőzőre. Idén tavasszal pedig több mint 23 rekordot döntöttek meg, például a 0-ról 400 km/órára gyorsuláshoz, majd ismét állóra fékezéshez kevesebb, mint 30 másodperc is elég neki.
Ezt a rekordot a Koenigsegg nemrég újra magához vette:
Ez is érdekelhet: