Az elsőként bemutatott pick-up és nagy SUV után két újabb szabadidő-autót mutatott be a Rivian, és az amerikai márka kisebb elektromos autói is nagyon ígéretesek, de a gyártásukra még egy pár évet várnunk kell.

2018-ban ismertük meg a Rivian nevét, amikor az amerikai autómárka bemutatta első modelljét, egy elektromos hajtású pick-upot, amit nem sokkal később egy nagy szabadidő-terepjáró követett. A Rivian R1T-ből 2021-ben adták át az elsőt a vevőjének, az R1S SUV egy évvel később követte, most pedig elérkezettnek látták az időt két újabb, kisebb modell bemutatására.

Az új Rivian R2 a bevált receptet követi, de jóval kisebb lett az R1S-nél, a hossza 5,1 méter helyett 4,71 méteres, míg a tengelytávja 3,08-ról 2,94 méteresre csökkent. Sokat jelent az is, hogy a magassága 14 centivel kisebb, mindössze 1,7 méteres.

Az R2 ezzel nálunk nem számítana kicsinek, de az Egyesült Államokban már a kompaktabb modellek közé sorolják.
Belső tere tele van praktikus újdonságokkal, például a vezetőoldali ajtóba zseblámpát rejtettek,

a hátsó szélvédő pedig lehúzható a jobb szellőzés érdekében, és ekkor még hosszabb tárgyakat is lehet szállítani, ehhez nemcsak a hátsó, de az első utasülés támlája is síkba dönthető. Az első ülések közé nagy tároló került, és kesztyűtartóból is kettő van az R2-nek.

Műszaki tartalmáról még csak azt árulták el, hogy az R2 egy új, kompaktabb modelleknek szánt padlólemezre épül, lesz egymotoros, hátsókerék-hajtású, valamint kétmotoros, összkerékhajtású változata, továbbá egy hárommotoros csúcsmodell is, ami három másodpercen belül gyorsul százra.

A Rivian R2 hatótávja a 480 kilométert is meghaladja, az ára 45 ezer dollárról indul majd.
Már ennyi is elég újdonság lett volna, de a Rivian még egy új modellt húzott elő a kalapból.

Az R3 még kisebb, és a méreteinél is érdekesebb, hogy finoman szögletes, ferdehátú ötajtós karosszériát kapott, akárcsak a nyolcvanas évek kompakt autói. Nemrég a Hyundai elevenítette fel ezt a dizájnt az Ioniq 5-tel, és ahhoz hasonlóan a Rivian R2 is crossovernek számít az emelt hasmagasságával.

Kétféle akkumulátormérettel kínálja majd az R2-est a Rivian, a nagyobbal elérhető lesz a 480 kilométeres hatótáv, és R3X néven hárommotoros csúcsmodell is készül belőle, három másodperces százra gyorsulással.

Legyen bármilyen ígéretes, a Rivian két újdonságára még várnunk kell, a sorozatgyártásuk legkorábban 2026-ban indulhat.

Ez is érdekelhet:

3 másodperc alatt gyorsul százra a Tesla platós ellenfele

766 lóerővel vagy 644 kilométeres hatótávval jön a Rivian pick-upja.

Elektromos autóval most keltek át először a „pokol kapuján”

A Rivian pick-upja elég ügyes terepjárónak ígérkezik.

Player Adventi Kalendárium Player Adventi Kalendárium
Támogatott és ajánlott tartalmaink

Így lehetsz te is részvényes az MBH Bankban!

Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre

Öt pikáns ajándékötlet a barátnődnek, ha idén kicsit felforrósítanád a karácsonyt

A Player kérdése: Befejeződött az F1 idei szezonja. Nálad ki az év versenyzője?
30% Norris
51% Verstappen
8% Piastri
1% Russell
10% Egy másik versenyző
Vonzó karácsonyi képekkel hangolunk az ünnepre
Hirdetés