Rod Stewart igazi világsztár, akinek a nevét évtizedek óta rengetegen ismerik a zene világából. A lovaggá ütött brit énekes azonban rajong a közlekedésért és az autókért, különösen a Lamborghiniket kedveli, ez a fekete Countach is az ő garázsában állt.
1974-ben jelent meg, és a mai napig meghatározó jelentőségű a Countach a Lamborghini számára, hiszen azóta nem szakadtak el igazán ettől a formától és a motortól sem. Az olasz sportautók egyik csúcsa továbbra is a szívó V12-essel szerelt középmotoros Lamborghini, melynek története ezzel kezdődött.
Egészen 1990-ig maradt gyártásban a Countach, melynek legjobb és legkevésbé népszerű változata is a huszonötödik évfordulós modell.
Marcello Gandini egészen meghökkentően újító, letisztult vonalakból álló, határozottan ék alakú formát rajzolt a Countach-nak, melyet teljesen átfordított a túlzó szélesítésekkel és rácsos mintákkal Horacio Pagani frissítése a Countach 25th Anniversary kiadáson. Ez azonban mind közül az egyik legerősebb és a legjobban vezethető Countach is, mégsem igazán népszerű a rajongók körében. Fehér fényezéssel és fehér bőrkárpittal valószínűleg sokkal ismerősebb volna az autó, de Rod Stewart autója ennek éppen az ellentéte, mindenütt fekete a Countach.
Javítottak az autó aerodinamikáján, a hőmenedzsmentjén és a vezethetőségén is. 5,2 literes, 12 hengeres szívómotorja hat dupla Weber karburátorral 455 lóerőt ad le 7000-es fordulaton és 500 Nm nyomatéka van 5200-nál. Öt másodperc körüli gyorsulásával és 295 km/órás végsebességével ez a leggyorsabb Countach.
1988 novemberében lett kész ez a Countach, melyet újonnan szállítottak Amerikába, ahol két évvel később vásárolta meg Rod Stewart.
Motorja már nem karburátoros, hanem Bosch K-Jetronic befecskendezéses, és európai lökhárítói vannak, amivel sokkal jobban mutat az autó. Önmagában is értékes veterán a Countach, de a híres korábbi tulajdonos mindig emel egy ilyen autó értékén is.
Ez is érdekelhet: