A világ legjobb luxusautóit gyártó Rolls-Royce most látta elérkezettnek az időt, hogy belépjen az elektromos autózás világába. A Spectre egy lenyűgöző kétajtós túrakocsi, ami egyben egy új korszak kezdetét is jelenti a nemes márka számára.
A Spectre a legtökéletesebb termék, amit a Rolls-Royce valaha gyártott – ezzel a magabiztos kijelentéssel mutatta be Torsten Müller-Ötvös, a Rolls-Royce vezére a márka legújabb autóját, ami történetesen egy elektromos autó. Charles Rolls már 1900-ban elismeréssel szólt az elektromos autók csendes és tiszta működéséről, de a gyártónál csak mostanra látták annyira fejlettnek a technikát, hogy megfeleljen a legnagyobb elvárásaiknak is.
Az újdonság arra az alumínium szerkezetre épül, ami többek között a jelenlegi Phantom, Cullinan és Ghost alapját is adja, és
ezt a platformot már felkészítették arra, hogy elektromos hajtáslánccal is felszerelhető legyen.
A padlóba épített akkumulátor ugyan 700 kilogrammal növeli az autó tömegét, de minden eddigi Rolls-Royce-nál 30 százalékkal merevebbé is teszi a karosszériát, ami az alacsonyabb súlyponttal és az extra zajszigeteléssel gondoskodik a megfelelő alapokról.
Az elegáns kétajtós karosszériájával a gyártó szerint a Phantom Coupé szellemi örököse,
de éppúgy lehet a kisebb Wraith követője is a Spectre, amely 5,45 méteres hosszával és 3,21 méteres tengelytávjával is a két típus között helyezkedik el, 2,08 méteres szélessége pedig nagyobb is mindkét elődjénél. A jachtszerű vonalvezetése talán inkább a Wraith továbbgondolásával született, míg az osztott fényszórók a Phantom Coupét idézik fel.
A Spectre a márka valaha készült legszélesebb hűtőmaszkját kapja, ami nemcsak lágy háttérvilágítást kapott, de finoman meg is döntötték az aerodinamika érdekében. Még a Spirit of Ecstasy szobrocskát is áttervezték hozzá, ennek köszönhetően 0,25-ös légellenállási együtthatójával a Spectre a Rolls-Royce eddigi legáramvonalasabb autója.
A tökéletes arányokhoz szükség volt a 23 colos kerekekre, a legnagyobbakra a kétajtós kupék között.
A hagyományoknak megfelelően a hátrafelé nyíló ajtókon át lehet beszállni a fényűző utastérbe, amit szinte végtelen számú lehetőség közül választva a legapróbb részletig saját ízlésükre szabhatnak az igényes ügyfelek. Újdonság, hogy már az ajtóbelsőkre is került a Rolls-Royce ikonikus, csillagos égboltot idéző megvilágításból,
a műszerfalon pedig menet közben több mint ötezer-ötszáz fénypont ragyogja körül a Spectre feliratot.
A Spectre műszerfalával végre a Rolls-Royce is megérkezett a modern korba,
mert bár az elrendezés az előző modelleket idézi, a részletek vadonatújak. Spirit a neve annak a digitális rendszernek, amelynek része például a színes képernyővel vetített műszeregység, és ez lehetővé teszi a vevőknek azt, hogy a számlapokat is az utastér színéhez igazítsák. Whispers néven okostelefon-alkalmazás is tartozik az autóhoz, amivel távolról is el lehet érni egyes funkciókat.
A műszaki tartalomról egyelőre nem sokat árult el a Rolls-Royce, ugyanis még zajlik a Spectre tesztelése. Azt azonban tudni lehet, hogy a maximum nyomatéka 900 Nm,
a teljesítménye 585 lóerő, amivel a csaknem háromtonnás luxusautó 4,5 másodperc alatt gyorsul százra.
Az átlagos energiafogyasztás 21,5 kilowattóra száz kilométeren, ezért egy feltöltéssel 520 kilométer megtételére lesz képes a Spectre.
Mivel teljesen újfajta hajtásláncról van szó, az eddigi modelleknél is alaposabb teszteknek vetették alá az elektromos autót. Az északi sarkkörnél –40 Celsius-fokban, a dél-afrikai sivatagban 55 fokban hajtották, a legtöbbet mégis ott tesztelték, ahol a leendő tulajdonosok is vezetni fogják, a francia Riviérán, hogy a legjobban megfeleljenek az elvárásaiknak.
A prototípusokkal összesen 2,5 millió kilométert mennek, ez 400 évnyi Rolls-Royce-használatnak felel meg!
A Spectre egyik újdonsága a Rolls-Royce legendás futóművének továbbfejlesztett változata, amely képes leválasztani a stabilizátorokat, amikor az autó egyik fele útegyenetlenségre hajt, hogy elkerülje a kellemetlen hullámzást, majd a kanyargós úton újra csatlakoztatja, hogy a hátsókerék-kormányzással együtt páratlan stabilitást nyújtson.
A Rolls-Royce-nál úgy mondják, mintha repülő szőnyegen utaznál, amit kétségkívül a Spectre-ben is élvezhetsz.
A Rolls-Royce eddig azért használt V12-es motorokat, mert finoman járnak, csendesek és elképesztően erősek, és mindez igaz az elektromos hajtásra is, ami azonnali nyomatékával és megszakítástól mentes gyorsulásával még tovább fokozza az élményt. A Rolls-Royce legalábbis elkötelezte magát a technika mellett, a 2023 végén érkező Spectre után, 2030-tól a tervek szerint csakis elektromos meghajtással gyártják majd a világ legjobb luxusautóit.
Ez is érdekelhet: