A Rolls-Royce eddig nem kötelezte el magát az elektromos autózás mellett, de úgy tűnik, hogy eljött az idő, amikor már a patinás brit márka sem bújhat ki a változás alól.
A Rolls-Royce eddig csak a távolból figyelte az elektromos autók térnyerését, és igazából nem is volt szüksége arra, hogy beszálljon a villanyautók bővülő piacára. Minden évben, amikor kipróbálhatjuk a Rolls-Royce legújabb modelljét, a márka képviselőjétől megtudhatjuk, hogy a vevők nem igénylik az elektromos autók csendes üzemét és nagy nyomatékát, hiszen a 12 hengeres Rolls-Royce is elég csendes és nyomatékos nekik.
A márka persze már korábban elárulta, hogy hamarosan valóra válik az elektromos Rolls-Royce,
méghozzá ebben az évtizedben gyártásba kerül, de csak ha eljön az ideje, amikor esztétikai, műszaki és dinamikai szempontból is hozni tudja mindazt, amiért a márka autóit szeretni lehet. A huszadik század hajnalán, amikor nem sokon múlt, hogy az elektromos autók terjednek el a benzinesek helyett,
a márkát alapító Charles Rollsnak is volt saját elektromos autója, elismerte a technika előnyeit, de a töltési lehetőségek hiánya miatt még sok időt jósolt az elterjedésére.
A Rolls-Royce nem olyan régen már épített egy elektromos Phantomot.
A 2011-ben bemutatott 102EX prototípus 395 lóerős teljesítménye ugyan szerényebb volt a korabeli V12-esénél, de az azonnal elérhető 800 Nm nyomatéka meggyőzőnek bizonyult. A Phantom Experimental Electric nyolc másodpercen belül gyorsult százra és 160 km/óra volt a végsebessége, ami ugyanúgy elmaradt a várakozásoktól, mint az akkoriban nagynak számító 71 kilowattórás akkumulátor feltöltésével elérhető 200 kilométeres hatótáv.
Igaz, a Rolls-Royce sosem szánta gyártásba az elektromos Phantomot, csak a vevők igényeit mérte fel vele.
2016-ban a márka távolabbi jövőjébe engedett bepillantást a 103EX, ami természetesen már tisztán elektromos hajtást kapott, de erről nem adott meg további részleteket a gyártó – nem is lett volna értelme,
annyira messzi jövőt vetített előre ez a koncepció, amikor ki tudja milyen energiatárolási technológiát használunk majd a ma ismert akkumulátorok helyett.
Most pedig eljött az idő, hogy valóra váljon az elektromos Rolls-Royce, legalábbis a márka elárulta, hogy szeptember 29-én fontos bejelentésre készül az elektromos autózással kapcsolatban – de az, hogy már a gyártásba szánt elektromos Rolls-Royce prototípusát ismerhetjük meg, vagy egy újabb futurisztikus koncepcióautót, csak holnap derül ki.