Ha megtörtént a baj, megelőzni már nem lehet, de fokozni igen.

Vannak a KRESZ-szabályok, amelyeket vagy betartanak az emberek, vagy nem, és van az életösztön, ami ha jogilag nem is, logikailag felül kéne írja még a KRESZ-t is. És vannak azok az emberek, akik megszegik a KRESZ-t, életösztönük pedig nincs. Ilyen emberek láthatók a gyorsforgalmi utakat üzemeltető Magyar Koncessziós Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. (MKIF) videóján is.

Az M1-es autópályán egy korábbi koccanásos baleset miatt kocsik álltak a vészsávban. Ez annyira izgalmas történésnek számít, hogy ilyenkor lelassul a forgalom, mert bámulnak és videóznak az autósok, és valószínűleg az a buszos se az utat figyelte, aki nem tudott megállni a belső sávban előtte fékező piros kisbusz mögött, félrerántotta a kormányt, de így is ütköztek. Senki nem sérült meg, de a kisbusz a belső, a nagybusz a külső sávban állt meg, az érintettek kiszálltak, hogy esőben, rossz látási viszonyok között, láthatósági mellény nélkül ácsorogjanak és sétáljanak az autópálya közepén. Nem rajtuk múlt, hogy a balesetet és utána a saját hülyeségüket is túlélték.

Az MKIF felhívja a figyelmet:

  • mindig az út és látási viszonyoknak megfelelően vezess;
  • tartsd be a követési távolságot;
  • ha nedves, vizes az út, legyél még elővigyázatosabb;
  • automata fényszóró helyett kapcsold be a rendes világítást;
  • SOHA ne maradj a belső sávban egy esetleges baleset után, AMINT lehet, húzódj le a leállósávra az autóddal együtt, a LEHETŐ LEGGYORSABBAN TEDD EZT úgy, hogy ne okozz újabb balesetveszélyes helyzetet;
  • a pályán járkálni, legyen az külső vagy belső sáv, ÉLETVESZÉLYES;
  • a láthatósági mellény mindig legyen kéznél!

Ez is érdekelhet:

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Sportosabb kupé lett a frissített 2-es BMW

Megújult a BMW legjobb sportkupéja, már 480 lóerős az M2-es

A cseh Rolls-Royce – Škoda Superb

További cikkeink a témában