A Škoda legfontosabb típusa az Octavia, és most bemutatták az új generációját, ami még tágasabb családi autó lett, az eddiginél is több extrával, és már konnektorról tölthető hibrid változatban is készül.
A második világháború után az Octavia volt a Škoda nyolcadik típusa, innen kapta a nevét, majd a kilencvenes években ezzel a modellel kezdett új életet a cseh márka, aminek máig ez a legfontosabb típusa, a hatvanas évekbeli ősét is beleszámítva eddig összesen 6,5 millió példányt adtak el belőle. Az Octavia ma a Škoda eladásainak a harmadát adja, és ezt a sikersztorit a most leleplezett generáció is folytathatja.
Az álcázott előzetes után a Škoda leleplezte az újdonságot, ami nem okozott meglepetést,
a márkától megszokott feszes formákat, éles vonalakat és metszett részleteket kapja az új Octavia is.
Megváltak az előző generáció osztott fényszóróitól, a karosszéria stílusa inkább a Superbet követi, ahhoz hasonlóan elegáns lett a Škoda újdonsága. Az ötajtós és a kombi áramvonalasabb is, a légellenállási együtthatójuk 0,24 és 0,26.
Az Octavia külső méretei nem sokat változnak, 4,69 méteres hossza két centivel, 1,83 méteres szélessége másfél centivel nagyobb az elődénél. A tengelytávja 2,69 méteres, amivel
az új Octavia még tágasabb, mint valaha, pedig már a korábbi modell is csúcstartó volt ezen a téren.
A hátsó lábtér tovább növekszik, és a csomagtartó is öblösebb, a ferdehátúnál alapesetben 600 literes, a kombinál pedig 640 literes.
A 19 colos kerekeken mutatós jelenség az új Octavia, a fényszórók elöl és hátul is LED-esek, az autó nyitásakor fényjátékkal üdvözölnek. A hátsó irányjelző futófényes, a drágább modellekbe pedig mátrixfényszóró kerül, ami kitakarja a szembejövő autókat a távfényből.
A belső tér stílusosabb és letisztultabb lett, új a kétküllős kormánykerék krómozott kapcsolókkal,
a műszerfalat puha anyag borítja, az ülések komfortosabb formájúak.
A Golf mintájára az Octavia műszerfalára is két képernyő kerülhet,
egy 10,25 colos a műszeregységnek, egy 10 colos pedig az infotainment érintőképernyője lesz, vezeték nélküli okostelefon-kivetítéssel. A hangerőt és a térkép nagyítását érintős csúszkával lehet állítani, és a DSG váltó esetén egészen apró lett a váltókar. A Škodánál most először érhető el a szélvédőre vetítő head-up display, és az Octavia is kérhető háromzónás klímaberendezéssel.
Az utastér egyébként tele lesz praktikus megoldásokkal,
például az ajtóból kihúzható esernyővel vagy a tanksapkába rejtett jégkaparóval. A fedélzeten 230 voltos töltő és akár 5 darab C-típusú USB csatlakozó lehet, közülük egy a belső visszapillantó tükör közelébe került, ideális helyre a fedélzeti kamerának. A hátsó utasok alváshoz való fejtámaszt és takarót kaphatnak, az ablakmosó folyadék és az AdBlue adalék betöltését ötletes tölcsér segíti.
Az új Octavia motorkínálata szinte megegyezik a Golféval. A kínálat alapját a 110 lóerős 1.0 TSI és a 150 lóerős 1.5 TSI adja hatfokozatú kézi váltóval.
A hétsebességes DSG mellé a Škoda is megkapja a 48 voltos mild hibrid rendszert, ami menet közben is leállítja a benzinmotort,
és az újraindítások is finomabbak. A benzines csúcs egyelőre a 190 lóerős 2.0 TSI, amihez alapból jár az összkerékhajtás és a DSG váltó.
A Superb után az Octavia is kapható lesz konnektorról tölthető hibridként.
Az iV modellbe az 1.4 TSI és hatfokozatú DSG váltó kerül, alapesetben 204 lóerővel, de lesz 245 lóerős változata is. A Škoda továbbra is kínálja a 2.0 TDI-t 115, 150 és 200 lóerővel, a turbódízelt dupla AdBlue befecskendezéssel tették tisztábbá. Lesz földgázüzemű változat is, a 130 lóerős 1.5 TSI-vel, manuális és DSG váltóval egyaránt.
Az új Škodában benne lesznek a legújabb vezetéssegítő rendszerek, közte az ütközés elkerülését kormányzással segítő asszisztens. Felárért rendelhető a 15 milliméterrel ültetett sportfutómű, az ugyanennyivel megemelt, rossz útra való felfüggesztés, vagy az adaptív lengéscsillapítás egy centis ültetéssel. Az új Octavia is kapható lesz szabadidős Scout és sportos RS változatban, ezek a változatok 2020-ban érkeznek.