Ez a cikk már több mint 90 napja készült. A benne szereplő információk elavultak lehetnek.

A Škoda még nem mutatta be az Octavia új generációját, de már majdnem mindent elárult róla. A csehek családi autója még tágasabb lesz, és az eddiginél is több modern extrát kap, és hibrid változata is lesz.

Az Octavia a Škoda legfontosabb modellje, a hatvanas évekbeli ősét is beleszámolva már több mint 6,5 millió kelt el belőle. Az utóbbi időben évente 400 ezer darab fogy a Škoda családi autójából, ami a márka eladásainak harmadát adja, ezért az új generáció tervezésére is nagy figyelmet fordítottak. A Škoda két hét múlva, november 11-én mutatja be a vadonatúj Octaviát, ahol mi is ott leszünk, de addig is már szinte mindent elárult róla.

Az újdonság is kétféle karosszériával lesz kapható, és mivel a kombi teszi ki az eladások kétharmadát, ezért azt vezetik be először.

ami azt jelenti, hogy megválnak az osztott fényszóróktól. Az Octavia áramvonalasabb is lesz, a légellenállási együtthatója 0,24, és a kombi esetén is 0,26 ez az érték.

A külső méretei nem sokat változnak, 4,69 méteres hossza két centivel, 1,83 méteres szélessége másfél centivel nagyobb az elődénél. A tengelytávja 2,69 méteres, és

A hátsó lábtér tovább növekszik, és a csomagtartó is öblösebb lesz, a ferdehátúnál alapesetben 600 literes, a kombinál pedig 640 literes.

Az akár 19 colos kerekekkel szerelhető Octavia mutatósabb jelenség lesz, a fényszórói elöl és hátul is LED-esek, az autó nyitásakor fényjátékkal üdvözölnek. A hátsó irányjelző futófényes,

A belső tér is stílusosabb és letisztultabb lett, új a kétküllős kormánykerék krómozott kapcsolókkal, a műszerfalat puha anyag borítja, az ülések komfortosabb formájúak.

A nyolcas Golf mintájára az Octavia műszerfalára is két 10 colos képernyő kerülhet, egy a műszeregységnek, egy pedig az infotainment érintőképernyője lesz, vezeték nélküli okostelefon-kivetítéssel. A hangerőt és a hőmérsékletet érintős csúszkákkal lehet állítani, és a DSG váltó esetén egészen apró a váltókar.

Az utastér egyébként is tele lesz praktikus megoldásokkal,

például az ajtóból kihúzható esernyővel, ami mellé ezúttal ruhakefe is kerül. A fedélzeten 230 voltos töltő és akár 5 darab C-típusú USB csatlakozó lehet, közülük egy a belső visszapillantó tükör közelébe került, ideális helyre a fedélzeti kamerának. A hátsó utasok alváshoz való fejtámaszt és takarót kaphatnak, az ablakmosó folyadék és az AdBlue adalék betöltését ötletes tölcsér segíti.

Az új Octavia motorkínálata szinte megegyezik a nyolcas Golféval. A kínálat alapját a 110 lóerős 1.0 TSI és a 150 lóerős 1.5 TSI adja hatfokozatú kézi váltóval.

és az újraindítások is finomabbak. A benzines csúcs egyelőre a 190 lóerős 2.0 TSI, amihez alapból jár az összkerékhajtás és a DSG váltó.

A Superb után az Octavia is kapható lesz konnektorról tölthető hibridként.

Az iV modellbe az 1.4 TSI és hatfokozatú DSG váltó kerül, alapesetben 204 lóerővel, de lesz 245 lóerős változata is. A Škoda továbbra is kínálja a 2.0 TDI-t 115, 150 és 200 lóerővel, a turbódízelt dupla AdBlue befecskendezéssel tették tisztábbá. Lesz földgázüzemű változat is, a 130 lóerős 1.5 TSI-vel, manuális és DSG váltóval egyaránt.

Az új Škodában benne lesznek a legújabb vezetéssegítő rendszerek, közte az ütközés elkerülését kormányzással segítő asszisztens. Felárért rendelhető a 15 milliméterrel ültetett sportfutómű, az ugyanennyivel megemelt, rossz útra való felfüggesztés, vagy az adaptív lengéscsillapítás egy centis ültetéssel. Az új Octavia továbbra is kapható lesz szabadidős Scout és sportos RS változatban, ezek 2020-ban érkeznek.

Ez is érdekelhet:

Player Autószalon

Hírlevél feliratkozás

Iratkozz fel a hírlevelünkre, és mi minden héten érdekes, szórakoztató sztorikat küldünk neked a világból.