Bár az utakon lévő autók többségét simán lenyomnád vele, egy Rolls-Royce nem a sportolásról szól. Mégis akadnak olyanok, akik nem bírnak nyugton maradni, ha egy V12-es dolgozik alattuk, nekik szól a tuningolt Dawn.
Egy Rolls-Royce nem száguldásra való, sokkal inkább a kényelmes suhanásról szól. A tizenkét hengeres motorja már szériában is bőségesen erős ahhoz, hogy bárkit lenyomj vele, de a Rolls-Royce nem sok lehetőséget ad a sportos vezetésre. A futóműve lágyan ringatózik, a motorhangját úgy elrejtették, mintha elektromos lenne, és az automata váltót nincs lehetőséged kézzel kapcsolgatni. Mégis van megoldás, ha valami többre vágysz.
Mindjárt itt a Spofec, a Spirit of Ecstasy betűiből képzett furcsa nevű német márka, a Novitec tuningcég Rolls-Royce-okra szakosodott ága. Újdonságuk a brit gyártó kisebbik kabriója, a Dawn alapjára épült, és az Overdose nevet kapta. Elég csak ránézned, hogy megértsd, miért, hiszen olyan alaposan kiszélesítették, hogy szinte minden karosszériaeleme új. 22 colosak a kerekei, a nyomtávja pedig 13 centiméterrel szélesebb, mint a szériamodellé, ami elég sok.
Nem csak a látványról szól az Overdose, az ereje is megvan hozzá. A 6,6 literes biturbó V12-es már gyárilag is elég izmos az 563 lóerejével, de a tuningolt változat 677 lóerőre képes. Még elképesztőbb a legnagyobb nyomaték értéke, 980 Nm, ami több, mint a szintén nemrég bemutatott Corvette ZR1-é. Az Overdose ezzel 4,6 másodperc alatt gyorsul százra, három tizeddel hamarabb, mint a gyári Dawn, ami a két és fél tonnás tömegéhez képest remek eredmény.
Messze nem járunk még a végén, hiszen nagyobb és könnyebb karbon-kerámia fékeket tettek fel, a légrugózást pedig úgy hangolták, hogy kisebb sebességnél az Overdose négy centivel közelebb kerüljön az aszfalthoz, mint a Dawn. Mondanunk sem kell, hogy minden eleme személyre szabható az autónak, de ezt a Rolls-Royce vevői már megszokták. Sietnie kell, aki ilyet akar, mert összesen csak nyolcat építenek belőle.