Vezettük a Rolls-Royce-ok legbikábbikát, a 632 lóerős Wraith-t, és limuzin változatát, a 612 lóerős Ghostot. Döbbenetes élmény, ahogy az ötméteres, két és fél tonnás testek kecsesen siklanak keresztül országutakon, szlalompályákon. Miközben végig megőrzik angol nemesi méltóságukat.

Van róla kép a fejedben, milyen lehet egy Rolls-Royce-vásárló? Naftalinszagú hatvanasokra és olajpénzekkel kitömött arab csilliárdosokra gondolsz? El kell keserítselek, tévúton jársz. Belőlük is többféle létezik, mégis van, ami közös bennük: legtöbbjük saját erejéből, jó üzleti érzékkel érte el, hogy anyagi feltételei megengedhessék egy új Rolls-Royce megvásárlását. Persze ott van Psy vagy Justin Bieber, akik szintén nem vetik meg az angolok luxusjárművét. De ha más jót nem, azt mindenképpen el lehet róluk mondani, hogy saját hangjukkal énekelték tele milliókkal a bankszámlájukat.

Vagyis okos, tehetséges, racionális emberek, akik képesek jó időben megfelelő döntéseket hozni. És mi történik, ha autót vásárolnak? Rámutatnak egy rózsaszínre, hogy azonnal kell nekik. Nem olyan, nem hasonló, hanem AZ, azonnal. Aztán vannak azok, akik a szemhéjfestékez vagy a kerti virághoz választanak színt.

Egy Rolls átlagosan 8-12 hónap alatt készül el, szigorúan kétkezi munkával (egész pontosan 60 ember munkájával). De egy kedves angol úr ennél többet is hajlandó volt várni, csak azért, hogy a saját kertjéből kivágott diófa boríthassa a belteret. És hogy mit szólnak ehhez a RR-kereskedők? Nem szólnak bele. Az övé, azt csinál vele, amit akar. Sosem számított szentségtörésnek például ez:

És van még valami, ami megfigyelhető a Rolls-vevőknél: egyre fiatalabbak, bizony. Az utóbbi években az átlagéletkor 55-ről 43 esett vissza. Vagyis szépen lassan belecsúszunk mi is abba a korba, hogy potenciális vásárlókká váljunk, már csak a 300 millió forintnyi bármikor felhasználható pénzmennyiség hiányzik hozzá, ami ökölszabályként beazonosít egy leendő tulajt. Nem ekkora összvagyonról van szó, hanem ekkora mennyiségű, azonnal elkölthető pénzről.

A Rolls-Royce pénzügyesei pedig úgy látják, Kelet-Európában, azon belül is Magyarországon egyre többen fognak olyan helyzetbe kerülni, hogy vásároljanak maguknak egy Rolls-Royce-t.

Mi pedig ennek köszönhetjük, hogy három másik újságíróval kipróbálhattuk a legújabb mesterműveket, őket:

Rolls-Royce Ghost és Wraith Black Badge
Teljesítmény: pazar
Lóerő: bőven elég

Méltóságteljes és szoborszerű megjelenése mellett a Rollsokban mindig is benne volt az a megfogalmazhatatlan valami, ami mindenek felett álló istenállattá tettek őket. Egy része mérhető és kimutatható teljesítményben, kifinomultságban, V12-es hengerekben, másik részé pedig a luxus és a pompa, ami az egész jármű körül lebeg és beszippant. Ez a csodálat néha olyan sajátságosan pimpelt járművek képében figyelhető meg 50 Cent-klipekben és a Las Vegas-i parkolókban, hogy már a menedzsment sem söpörhette hanyagul félre a mindennél világosabb tényt:

komoly vásárlói potenciál van a szériaváltozatoknál erősebb és sportosabb Rolls-Royce-okra.

Érdekelni kezdte őket a néhány millió többletbevétel, amit a gyárilag felülmotorizált változatok értékesítésével lehet megkeresni.

Ez lenne a Black Badge, a Rolls-Royce rosszfiúja, ahol a vezetés élménye mindent felülmúl. Mert ezeket már rég nem sofőrös limuzinként használják. Ezt az autót azért veszik, hogy vezetni lehessen, és abban a vezetésben benne legyen az élet minden öröme.

Ne úgy képzeld el, hogy egy sport kapcsolót ON állásba húzol és a futómű keményebbre vált, a fordulatszámmérő pedig beleforog a pirosba. Kezdjük ott, hogy fordulatszámmérő nincs is, helyette egy 100%-ig kalibrált Power reserve-mutatón követhetjük nyomon, hogy a lenyomott gázpedál hány százalék erőt hagy még a motorban. A futómű sem kapcsolható sport és kevésbé sport mód között. A Magic Carpet Drive (egyszerű fordításban csak varázsszőnyeg) futómű és az automata váltó szinte a mesterséges intelligencia képességével alakítja a paramétereket annak függvényében, hogy mit akarsz tőle. Csak megmozdítod a gázpedált, és várod a reakciót. A gép érezni fogja, hogy a 612 lóerő (a Wraith-nél 632 lóerő) mindegyikére szüksége van-e, vagy csak a golfpályára történik a krúzolás, amihez nem kell a mindent elsöprő erő.

Ha odateszi magát, az egész egyszerűen elbűvölő és félelmetes. A két és fél tonnánál nagyobb test megindul, és kevesebb mint 5 másodperc alatt már 100-zal hasít. És bármennyire is meglepő, még a tesztelésre felépített szlalompályán is olyan könnyedén és kecsesen hasít keresztül, mintha Kapás Boglárka úszna  egy 50 méteres bemelegítőt. Varázslatos ezt szemmel követni.

De hogy a fekete RR-embléma és az Emily-szobor ellenére még mindig ízig-vérig luxusjárművet kapunk, ahol a lábad elsüllyed a puha szőnyegben, a motor vajpuha járásának még nyitott motorháztetővel sincs akusztikus jele.

Egy jól felszerelt 7-es BMW legalább 50 millió forint. Tudom, hogy a következő gondolatért sokan legszívesebben nyelestűl döfnék belém a kést, de ki kell mondani: innen eljutni a 100 millió körüli Wraith-hez már nem is akkor ugrás. Ez már nem olyan Rolls-Royce, amit csak csodálni érdemes, ez után már vágyakozni is lehet.

Műszaki részletek:

V12-es, 6592 ccm biturbó benzinmotor, 632 lóerő/870 Nm (Wraith), 612 lóerő/840 Nm (Ghost), 0-100 km/h 4,6s/4,8s (Wraith/Ghost), 2440kg/2490 kg, végsebesség 250 km/óra (elektronikusan korlátozva)

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?

Szeretnél luxusban és csendben messzire menni? – Nissan Ariya-teszt

A Volvo végleg felhagyott a dízelmotoros autók gyártásával

További cikkeink a témában
Mi kell ahhoz, hogy a kutyád ne csak boldog legyen, de a legjobb barátoddá is váljon?
Hirdetés