Teljesen elektromos Cayenne szabadidő-autót fejleszt a Porsche, de nem engedi el a hibrid hajtást és a nyolchengeres turbómotort sem.

Évtizedekig kizárólag sportautók kapcsolódtak a Porsche nevéhez, majd a Cayenne-nel megérkezett az első szabadidő-autó, mely több mint húsz éve az egyik legnépszerűbb modell. Az idők azonban változnak, ezért a negyedik generációs Porsche Cayenne már kizárólag elektromos hajtással készül majd. Mégsem engedik el a belsőégésű motort.

Két platform, két különböző autó, de egyetlen név. Bármennyire is furcsán hangzik ez.

Nem ez lenne az első eset, hogy egy autó utódja már teljesen elektromos formában jelenjen meg, miközben a korábbi technika erősen frissített változatban él tovább. Így él egymás mellett az elektromos és a benzines MINI, valamint a friss Fiat 500-as és a régebbi változat a mild hibrides benzinmotorral. Pontosan ez a Porsche terve is a Cayenne-nel, melynek villanyos változata a Macanhoz és az Audi Q6-hoz hasonlóan a 800 voltos PPE (Premium Platform Electric) platformra épül.

Terveik szerint 2030-ban már az új Porschék nyolcvan százaléka elektromos autó lesz, kizárólag a - már hibridként is elérhető - 911-es marad a benzinmotornál. Az új Cayenne előtt még tesztkilométerek millió vannak, de a Boxster és a Cayman elektromos változata már jóval közelebb van.

Ez is érdekelhet:

Hibrid lett, de igazi Porsche a megújult 911

Kevesebb hagyomány és több technológia van a megújult Porsche 911-ben.

Eszeveszett gyors elektromos SUV lett az új Porsche Macan

Ez a legfontosabb Porsche, és mostantól elektromos.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

Mutatunk egy őszi fesztivált, ami az újbort és a libás ételeket ünnepli

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés