Nagyon ravaszak a MINI-nél, hiszen amíg az egész világ az elektromos Cooperre figyel, addig a zsebükből előhúzták a benzines változatot is, ami nem is annyira új, mint amennyire annak látszik.

Elvakítja az egész közönséget az újdonság ereje, a színpad közepén ezernyi reflektor fényében pózol a teljesen elektromos MINI Cooper, mely új stílust, új platformot és új fedélzeti rendszert hozott. A színpad sarkában viszont ott van a benzinmotoros MINI Cooper is, ami egyszerre régi és új.

Nehéz leleplezni a MINI trükkjét, mert nagyon jól álcázza magát.

Kerek fényszóróival, hangsúlyos maszkjával és meredek szélvédőjével a formaterv tagadhatatlanul minis, a régi klasszikus nyomán. A benzines változat legtöbb részlete tökéletesen rímel az elektromos MINI-re, tehát itt is szögletesebb lett a maszk, a hűtőmaszk közepéből radar figyel, új tükrök vannak rajta, és a hátsó lámpák is a legfrissebbek, még kipufogócső sem mered a hátsó lökhárító alól. Kagylóhéjszerűen nyíló gépházteteje és a kiemelkedő kilincse azonban lebuktatja, hogy ez bizony az előző generáció alaposan felújított változata. 2013-ban mutatta be a MINI a BMW-vel közös, keresztmotoros (UKL) platformra épülő F55 kódú modellt, melyet az elektromos változat stíluselemeivel és modernebb technológiájával töltöttek meg.

Utasterében is minden elem az elektromos MINI-ből érkezett, így a letisztult műszerfal leghangsúlyosabb eleme itt is a kerek formátumú, 240 milliméteres OLED érintőkijelző. A Hey MINI felszólításra megjelenik Spike, a márka virtuális asszisztense, így hangvezérléssel is kezelhetőek az egyes funkciók. A letisztult belsőben mindenhol kellemes szövetburkolatok vannak és rejtett hangulatvilágítás, néhány fontosabb gomb – mint a váltó kapcsolója – a képernyő alatti panelen kapott helyet.

Nincs dízelmotor, csak kétféle turbós benzines az új MINI-ben.

Korábban takarékos háromhengeres és sportosabb négyhengeres dízelmotor is volt a MINI-ben, de mostanra kizárólag a benzines változatok maradtak meg. A MINI Cooper C-ben a 1,5 literes, háromhengeres motor 156 lóerős és 230 Nm nyomatéka van. Ezzel a gyengébbik változat 7,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet.

Izgalmasabb a MINI Cooper S, melynek 2,0 literes, négyhengeres turbómotorja 204 lóerős és 300 Nm nyomatéka van. Ez már 6,6 másodperc alatt eléri a 100-at, tehát egy tizedmásodperccel hamarabb, mint az elektromos Cooper S. Kézi váltó már egyik modellhez sem elérhető, de a sportosra hangolt futómű minden MINI alapja.

Ez is érdekelhet:

Örömteli villanyautó lesz a MINI Cooper SE

Magyarországra érkezett a legfrissebb MINI.

Így lett szükségautóból divatcikk a MINI Cooper

Vegyük át gyorsan, hogyan lett a Miniből MINI.

300 lóerővel itt az új MINI Countryman JCW

Annak se kell lemondania a sportos MINI-ről, akinek az élete kinőtte a háromajtóst, mert itt a Countryman JCW.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!

Négy gamer eszköz, amivel igazán teljes lehet a játékélmény

További cikkeink a témában
Megfogni a jövő építőit – Bálint Attila-interjú
Hirdetés