Voltak kétségeim azzal kapcsolatban, hogy mennyire sikerül a modern kor nagybetűs MINI-jének megőriznie azt a végtelenül szerethető karakterét, de aztán elhúzták az Eiffel Műhelyházban az aranybarna függönyt és már csak egyetlen kérdésem maradt.

Igazi legendát alkotott Sir Alec Issigonis, amikor az eredeti Minit megtervezte, hiszen sikerült egy lehetetlenül kis autóba lehetetlenül sok helyet terveznie. Mindezt úgy, hogy ez a takarékos autó egyszerre volt alkalmas családok számára és versenyzése is. Ebből sikerült szerethető divatcikket alkotnia Frank Stephensonnak a 2000-es évek elején, amikor a BMW felvirágoztatta a MINI-t. 2023-ban már az elektromos hajtással bemutatkozó negyedik generáció villantja meg, hogy a retró örök sláger.

Modernebb és letisztultabb, de tagadhatatlanul MINI a Cooper SE még a JCW ruhában is.

Mindennél jobban állnak a MINI-nek az olyan vidám színek, mint az élénk kék, a rikító piros és a látványos sárga, de még a piros tető alatt feketeségbe burkolózó JCW csomagos Cooper SE is remek kiállású autó. Az én szememnek nagyon hiányoznak róla az olyan jellegzetes elemek, mint a króm tanksapka vagy a szintén króm kilincsek, de a sárvédő múltat idéző éle nélkül is retró hangulatú a háromajtós Cooper. Ezzel együtt rendet rakott a MINI a nevek között, így mostantól a Cooper egyértelműen a klasszikus háromajtós modellt jelöli.

Színpadi fények között sétáltam körbe és tapogattam meg a Cooper SE-t, ami minden lépéssel jobban tetszett. Az előző generációnak talán túl hangsúlyos volt az orra, ez pedig az R56-os arányossága emlékeztet, szóval kedvesen gömbölyű, de olyan mokány kiállása van, hogy a JCW csomaggal és a szélesen terpesztő, sarkokba tolt kerekeivel már könnyen elhiszem róla, hogy elektromos hajtással is élvezetes hot hatch.

Egyszerre került közelebb a múlthoz és a jövőhöz a MINI Cooper utastere a 24 centiméteres kör alakú OLED kijelzővel és a letisztultsággal. A kormány mögött már csak a kellemes, részben újrahasznosított műanyaghulladékból készült szövet van, minden információ a középső kijelzőről olvasható le (vagy opcionálisan a plexire vetítő head up display-ről). Nyolc nézetet kínál a központi érintőképernyő, melyek között van régies hangulatú és minden elemében személyre szabható változat is. Virtuális asszisztense pedig egy kutya, aki Spike névre hallgat, de ezen kívül is egy halom applikáció tesz majd a szórakozásért.

Szerintem a MINI egyik legnagyobb vonzereje éppen az volt, bőven igényesebb volt, mint egy százmilliós Bentley Bentayga. Látható helyen nem voltak BMW-ből származó kapcsolók és még az ülésállító karok is egyediek voltak benne. Az új MINI Cooperben már több BMW-s gomb fedezhető fel, de az átgondolt dizájn miatt alig feltűnőek. Ott vannak viszont a középkonzol kapcsolói, az aranyló betétek a műszerfalon és az ajtókárpiton, valamint a kormány szövetből kifeszített küllője, amik kifejezetten a MINI-hez készültek.

Semmilyen állati eredetű bőr nem kerülhet már a MINI utasterébe, ezért mindenütt újrahasznosított szövetek és bőrnek tűnő vegán kárpitok vannak. Az utastér hangulata viszont ezekkel is elképesztően otthonos és minőségi még a bemutatón kiállított előszériás autókban is. A műszerfali betéten átvilágító hangulatfények pedig ötletes megoldások, ahogyan a könyöklő előtti kis tároló is. Ígéretesen feszesen tartó sportülések és vaskos kormány van a JCW csomagos Cooper SE-ben, ezért kifejezetten várom, hogy milyen lesz majd vezetni.

Vidáman durrogó kipufogó nem lesz, viszont a 218 lóerő és a 330 Nm nyomaték lelkesítő.

Két változatban lesz elérhető az elektromos MINI Cooper, melyek közül a gyengébbikben (184 lóerő és 290 Nm nyomaték) 40,7 kWh-s akkumulátor van, az erősebbikben pedig 53,5 kWh-s, mellyel a katalógus ígérete szerint több mint 400 kilométeres a hatótávja (a reálisabb EPA nagyjából 300 km-re teszi). Cellákkal tömve a MINI súlya már 1,7 tonna, de így is lezavarja 6,7 másodperc alatt a százas sprintet.

13 235 000 forinttól indul majd a MINI Cooper E, a 218 lóerős Cooper SE alapára pedig 14,9 millió. Nagyon közel esik a Fiat 500e-hez, de annál frissebb, praktikusabb, messze tágasabb és minőségibb holmi. Jó ránézni és jó benne ülni, ezért bennem már csak az a kérdés maradt, hogy vajon jó lesz-e vezetni az elektromos MINI Coopert.

Ez is érdekelhet:

300 lóerővel itt az új MINI Countryman JCW

Annak se kell lemondania a sportos MINI-ről, akinek az élete kinőtte a háromajtóst, mert itt a Countryman JCW.

Újra feltalálja a MINI-t az új Cooper és Countryman

A menőség új szintjére lép a MINI a két legújabb modelljével.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

750 kilométeres hatótávot ígér a DS következő elektromos autója

További cikkeink a témában
Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!
Hirdetés