Minden aktuális autóipari trend a hot hatch-ek ellen dolgozik, melyek nem szabadidő-autók, a legjobb esetben nem automata váltósak és végképp nem elektromosak, ha pedig igazán élvezettel szeretnéd használni, akkor a biztonság eszedbe se jut. Éppen ezért lehet annyira örülni a MINI John Cooper Works 1to6 Edition-nek, mely a hagyományos örömautót ünnepli.

Még a legelvetemültebb hátsókerék-hajtás és nagymotor hívő sem tud ellenállni egy vérbeli hot hatch-nek, melyek a hétköznapi használhatóságot és a könnyedséget vegyítik a lelkes motorral és a nagyszerű vezetési élménnyel. Az autózás történetében bőven akadnak legendás elsőkerék-hajtású autók, mint a Volkswagen Golf GTI vagy a Peugeot 205 GTi, de ott a Honda Civic Type R és a Fiat Panda 100HP is. Ezt a sort pedig még nagyon sokáig lehetne folytatni, de a levegő egyre ritkul az ilyen autók körül, ezért szívhez szóló a kizárólag kézi váltóval kapható MINI John Cooper Works 1to6 Edition.

999 darabot gyártanak a MINI JCW limitált kiadásából, melyet kizárólag hatfokozatú kézi váltóval szerelnek.

Mindig nagyszerűen összeállított limitált szériákat készítenek a MINI-nél és ez most sincs másképpen. A korábbi Inspired by Goodwood (R56) és a legutóbbi tisztán elektromos kabrió tökéletes ellenpontja az őrületes 1to6 Edition, melynek fekete színe és fekete kiegészítői adnak sportos hangulatot a háromajtós karosszériának. A modellfrissített változat hangsúlyos hűtőmaszkja szinte eltűnik a fekete fényezés mellett, de a JCW modellek egyedi hűtőrácsa és a fékek hűtését szolgáló nyílások azért így is szembetűnőek.

Feketére fényezett, 18 colos Circuit Spoke felnijei mögött virítanak a piros féknyergek, a kerékjárati ívek felett pedig a limitált széria plakettje díszíti a sárvédőt. Az autón sok kedves részlet van, mint a sebességváltó kulisszáját mintázó logó a csomagtérajtón vagy a szintén erre utaló, sűrű mintázatú csík a gépháztetőn. Még a dupla napfénytetőre is került dekoráció, az ég felé nézve az 1 of 999 felirat olvasható.

Utasterének legfontosabb eleme a két ülés között ágaskodó hatfokozatú kézi váltó karja.

Fekete Nappa bőrrel varrott kormányát piros cérna és a különleges kiadásra utaló logó dobja fel, ahogyan a szőnyegeken is megjelenik a remek MINI grafikusainak munkája. A féknyergen is használt piros szín visszafogottan jelenik meg a beltérben. A MINI JCW digitális műszerfalat kap, központi érintőképernyője alatt pedig a klímapanel és egy sornyi billenőkapcsoló található, középen a Start gombbal.

Gépházteteje alatt a BMW-kből ismert 2,0 literes, négyhengeres turbómotor található, melynek maximális teljesítménye 231 lóerő, nyomatéka pedig 1450 és 4800-as fordulat között 320 Nm. Ezzel az 1350 kilogrammos MINI JCW 6,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra, a végsebessége pedig 240 km/óra feletti.

Ez is érdekelhet:

Nehéz lesz választani az új elektromos MINI kétféle változata közül

A kisebb tömeget vagy a nagyobb hatótávot választanád?

A legizmosabb háromajtós MINI is új arcot kapott

A John Cooper Works így is kiváló élményautó maradt.

Rendesen kigyúrta magát a valaha volt legerősebb MINI

Több lóerő, kevesebb ülés van benne.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Érzelmes interjút adott Verstappen a negyedik világbajnoki címe után

További cikkeink a témában