Tíz év után radikálisan új irányt vesz a Porsche legnagyobb slágere, a Macan szabadidő-autó második generációja már kizárólag elektromos hajtással készül.

Egyetlen kivétellel minden Porsche elektromos lesz a jövőben, csak a legendás 911-es őrzi meg a benzinmotort és a kézi váltót, méghozzá ameddig csak lehet. Ahhoz azonban, hogy a szűretlen sportautók készülhessenek, elengedhetetlenek az olyan autók, mint a Cayenne vagy a Panamera, és persze a Macan. A Taycan megmutatta az irányt, a sokat mondóan Szingapúrban bemutatott Macan pedig mostantól második teljesen villanyos Porsche.

Teljesen új elektromos platform

Könnyű volna azt hinni, hogy az elektromos Macan egy megemelt Taycan, mint mondjuk a Tesla Model 3 és a Model Y, de nem így van. A Macan az első autó, mely az újonnan fejlesztett Premium Platform Electric (PPE) 800 voltos architektúrára épül, a jövőben pedig más Audi és Porsche modellek is használják majd ezeket az alapokat. Központi eleme a bruttó 100 kWh (nettó 95 kWh) kapacitású, nagyfeszültségű lítiumion akkumulátor, amit akár 270 kW-tal is lehet tölteni az erre alkalmas oszlopokon. Tízről nyolcvan százalékra 21 perc alatt feltöltődik a Macan. 400 voltos töltőről 135 kW a maximális töltési teljesítmény, AC töltőről pedig 11 kW.

Menet közben akár 240 kW energia is visszanyerhető a villanymotorokkal, a Macan 4 hatótávja 613, a Macan Turbóé pedig 591 kilométer. Ebben azért nagy szerepe van az Integrated Power Box-nak (IPB) és a remek légellenállásnak is (0,25-ös légellenállási együttható).

Sportos, elektromos és szabadidő-autó, ez mind egyértelműen látszik a Porsche Macanon.

Igazi koronaékszer a 911-es, de a Macannál egészen biztosan nincs fontosabb Porsche. Ez az autó rengeteg új vásárlót hozott a márkának és kontinenseken átívelő siker lett, egyúttal megragadta a fiatalok és a nők figyelmét is. Ezért aztán hatalmas teher volt a tervezők vállán, hogy mindez elektromos formában is épp olyan kívánatos maradjon, mint a négy kipufogócsövön át daloló V6-os turbómotorral.

Régi sláger, új ruhában

Messziről ordít róla, hogy Porsche, közben pedig olyan trendi elemek kerültek a formatervbe, mint az osztott fényszórók. A két szélén domborodó gépháztető (ami már csomagtérfedél) alól a menetfények világítanak, a lökhárító légbeömlőnek kinéző szegletéből pedig a LED-es fényszórók terítik a fotonokat az autó elé. Hagyományos kilincsek vannak az ajtókon, de az oldalablakok keret nélküliek, elmaradhatatlan a szárnyprofilra emlékeztető ablakvonal.

Kupés tetőíve van és egyetlen szakadatlan csíkban izzó hátsó lámpája, a töltőcsatlakozó fedele motorosan tűnik el a karosszériában. Az elektromos Macan 4784 mm hosszú, 1938 mm széles és 1622 mm magas, a tengelytávja pedig 2893 mm. Nagyon büszkén jelentették ki a premieren, hogy milyen színes egyéniség az új Macan, mégis egy fehér, valamint egy lilába hajló, de sokkal inkább szürke autót villantottak meg.

Több hely, több csomagtartó és még annál is több kijelző van a Macanban.

Mindig érte kritika az első generációs Porsche Macant a szűk utastere miatt, de a hosszabb tengelytáv és a kompakt hajtás miatt az újban több hely jut az utasoknak és a csomagoknak is. Az akkumulátor miatt általában a villanyautók üléspozíciója magasabb lesz, de a Macannál az első ülések 28, a hátsók pedig 15 milliméterrel vannak alacsonyabban. Ahogy a vezető közelebb kerül az autó tömegközéppontjához, úgy érezhető egyre intenzívebben a gép mozgása, tehát a vezetési élmény és a kormányzás tényleg porschés lesz.

Hátul 540 literes csomagtartóba lehet pakolni a cuccokat, elöl pedig egy 84 literes rekeszben pont elférnek a töltőkábelek. Ezzel összesen 136 literrel több lehetőség van telepakolni a Porsche Macant, mint a korábbi benzinmotorosban volt.

Háromküllős sportkormánya mögött hajlított kijelzőn jelenik meg a műszeregység, a középkonzolon pedig egy 10,9 colos érintőképernyőről vezérelhető a legtöbb funkció. A szellőzőnyílások alatt azért még maradt néhány gomb, hogy a klíma könnyen kezelhető legyen. Opcionális a szintén 10,9 colos érintőkijelzője, mely speciális bevonata miatt nem látható a vezetői pozícióból. Ezen a navigáció képe és a szórakoztatórendszer mellett videót is lehet nézni. Lesz mivel szórakozni a töltőn lógva is, nem kell unottan tespedni a vegán bőrrel kárpitozott ülésekben.

Sportautó, egy elektromos szabadidő-autónak álcázva

Kétféle változatban mutatták be az új generációt, melyek közül a Macan 4 sem éppen szerény a 387 lóerős teljesítménnyel (Overboosttal 408 lóerő) és az 5,2 másodperces gyorsulással. 639 lóerővel és 1130 Nm nyomatékkal a Porsche Macan Turbo igazi csúcsmodell, mely 3,3 másodperc alatt pörgeti ki a 100-ast a sebességmérőre és akár 260 km/órával is suhanhat.

Mindkét bemutatott Macan modell összkerékhajtású, tehát az első és a hátsó tengelyen is villanymotorok vannak, hátul elektronikusan vezérelt differenciálművel. Az elektromos modellekben a Porsche Traction Management (PTM) ötször gyorsabban reagál a tapadásvesztésre. Acélrugós és légrugós futómű is van hozzá, akár kétszelepes adaptív lengéscsillapítókkal (PASM), valamint összkerék-kormányzással.

2014 óta több mint 800 ezer Porsche Macan készült, a második generáció pedig azon túl, hogy elektromos lett, nettó szén-dioxid semlegesen készül a lipcsei gyárban. Nincs őrületesen hegyezett turbómotor, zengő kipufogó, de a Macan már egy új kor Porschéja.

Ez is érdekelhet:

Élesre fent tömény elegancia a Porsche 911 S/T

Kilencezerig forgó sportmotorral, kézi váltóval és csodálatos részletekkel itt a 911 S/T, a Porsche valódi álomautója.

Minden idők legerősebb Porsche Cayenne-je lett az új Turbo E-Hybrid

A Turbo GT-nél is erősebb a Cayenne új változata, ráadásul zöld rendszámot kaphat.

Kiderült az elektromos Porsche Macan hatótávja

Az egyik legáramvonalasabb SUV lesz, és az egyik legsportosabb is.

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Tetszik ez a kis rönkház? Egy UAZ-ra építették

Csodás szupersportautó az Aston Martin Valhalla

Majdnem kész volt, de elkaszálták a BMW dögös sportautóját

További cikkeink a témában