A Porsche tovább folytatja a következő generációs, tisztán elektromos hajtású Macan fejlesztését, és ebből az alkalomból újabb képeket mutatott, és újabb részleteket árult el a gyártásba kerülő szabadidő-autóról.
Rövid idő alatt a Porsche egyik legnépszerűbb típusa lett a Macan, és az első generáció bemutatása után tíz évvel itt az ideje, hogy elkészüljön a vadonatúj, immár teljesen elektromos hajtású utódja. A Porsche egy ideje már adagolja nekünk az információkat, és a premierje előtt nem sokkal most újabb részleteket is elárult az autóról.
A képek szerint az új Macan sem szakít a szabadidő-terepjárós formával, mégis az egyik legáramvonalasabb SUV lesz a piacon. Az aktív aerodinamikával, többek közt a zárható első légbeömlőkkel és az automatikusan nyitható hátsó szárnnyal, valamint a teljesen burkolt padlóval az új Macan légellenállási együtthatója 0,25-re csökkenthető.
Az áramvonalas forma pedig hozzájárul a jó hatótávolsághoz.
A Porsche már korábban elárulta, hogy 100 kilowattórás akkumulátor kerül a Macan padlólemezébe, ebből 95 kilowattórát lehet kihasználni, és most az is kiderült, hogy minden változatának a hatótávja 500 kilométer feletti lesz a WLTP mérés szerint, ami főleg a teljesítményéhez képest jó érték.
Az új Macan ugyanis a legsportosabb elektromos szabadidő-autó lenne a piacon,
amihez a két elektromotorjának kombinált teljesítménye 600 lóerő, a maximum nyomatéka 1000 Nm felett lesz. A vezetési élményét Porschéhoz illő módon az alapáron adaptív, felárért légrugós futómű, a rajtautomatika és a hátsókerék-kormányzás is fokozza majd.
A töltése is az élvonalban lesz, a 800 voltos elektromos rendszer ugyanis lehetővé teszi, hogy 270 kilowattal tölthető legyen az akkumulátor, és még egy 150 kilowattos töltőnél is 22 perc alatt 10-ről 80 százalékra növelhető a töltöttség. Az új Macan már az utolsó tesztköröket futja, mínusz 30 és plusz 50 Celsius-fokban egyaránt, a leleplezésére pedig még idén számíthatunk.
Ez is érdekelhet: