A Porsche már korábban bejelentette, hogy a kisebbik szabadidő-autója, a Macan utódja tisztán elektromos hajtású lesz, és most részleteket is elárult a vadonatúj platformra épülő modellről, amit a Taycannál is hatékonyabbnak ígérnek.

A Porsche már nagyban dolgozik a Macan utódján, ami teljesen elektromos hajtású lesz, és a PPE (Premium Platform Electric) platform adja az alapját, amit az Audival közösen fejlesztenek a felsőkategóriás elektromos autók számára. Mivel moduláris platformról van szó, ezért a tengelytáv, a nyomtáv és a hasmagasság szabadon variálható, így különböző kategóriás autókat lehet rá építeni, az Audinál például az új A6 e-tron és Q6 e-tron is ezt használja majd.

Azt már korábban lehetett tudni, hogy 800 voltos elektromos rendszer kapcsolódik majd a platformhoz, ami nagy teljesítményt és villámgyors töltést tesz lehetővé. A Porsche szerint

az új Macan gyorsabban tölthető lesz, mint a Taycan, pedig annak 270 kilowattos töltését sem keveselltük.

A fejlesztők célja az, hogy a maximális töltési teljesítményt kihasználva 25 perc alatt elérhető legyen a 80 százalékos töltöttség.

A Macan ehhez egy akár 100 kilowattóra kapacitású akkumulátort használ, és bár nem lesz meg benne a Taycanban is használt kétfokozatú áttétel, a Porsche jóval hatékonyabbnak ígéri az új generációs elektromos autóját. A hatótávjáról még nem árultak el részleteket, de azt hozzátették, hogy

többet megy el egy feltöltéssel, mint a Taycan, annak ellenére, hogy a magasabb építése miatt kedvezőtlenebb légellenállású.
A teljesítményére sem panaszkodhatunk majd, az új Macan csúcsmodellje több mint 600 lóerős lesz,

1000 Nm nyomatékkal. Az első és a hátsó kerekeket is külön elektromotor hajtja majd, de a hátsó kapja a nagyobb szerepet, ahol nyomatékvektorozásra is lehetőség lesz. A széria adaptív futóművel, az opciós légrugózással és a hátsókerék-kormányzással az elektromos Macan olyan dinamikus lesz, mint amit a Porschétől elvárunk.

A prototípusok már nagyban futják a tesztköreiket, de az autóra még egy kicsit várnunk kell: az új Macan eredetileg már 2023-ban bemutatkozott volna, de csak 2024-ben érkezik az utakra. A következő években azonban egyre több Audi és Porsche épül a PPE platformra, hiszen az Audi már 2026-tól csak elektromos autókat mutat be, a Porschének pedig 2025-re a kínálat fele, 2030-tól a 80 százaléka tisztán elektromos hajtású lesz.

Ez is érdekelhet:

Még egy teljesen elektromos autót mutat be a Porsche

Három hét múlva megismerhetjük, itt az előzetese.

Jön a mindenen átgázoló Porsche 911 Dakar

Emelt hasmagasság és terepgumik egy sportautón – hamarosan beköszönt a Porsche 911 Dakar.

Az Audi nem adja fel a kombit, az A6 e-tronból is lesz Avant

Megmutatta az Audi, hogy milyen kombit gyárt majd az elektromos autók korában. Mit szólsz hozzá?

Támogatott és ajánlott tartalmaink

Milyen borospoharak léteznek, és melyikből mit igyunk? Mutatjuk, hogy miért nem mindegy!

Helly Hansen ismét a legjobbakkal állt össze a maximális teljesítményért

Futurisztikus óriás SUV az elektromos Hyundai Ioniq 9

További cikkeink a témában
Hajítsd messzire a sablonokat, rendezd be úgy a lakásod, amire mindenki emlékezni fog!
Hirdetés