1984-ben szereltek először összkerékhajtást Porsche 911-esbe, amivel aztán meg is nyerték a híres Párizs-Dakar terepralit, ebből a győzelemből merít a Porsche ikonikus sportautójának legújabb változata, a 911 Dakar, melynek prototípusát villantották meg a premier előtt.
Városban vagy hegyi szerpentineken és versenypályákon is gyakori látvány a Porsche 911-es, hiszen egy sportautó éppen arra van, hogy a napi használat nyűgjei mellett a vezetés örömét adja meg, bármerre is vezessen az út.
Ha viszont már út sincs, akkor tudja igazán megmutatni a 911 Dakar, hogy az emelés és a terepgumik milyen terepképességeket adnak.
Több alkalommal bukkant fel a Nürburgringen is az autó, hiszen a Porsche 911-esnek akkor is jól kell mozognia a változatos aszfaltú, kanyarokkal és szintkülönbségekkel gazdagon megpakolt versenypályán, ha terepre specifikálják. A Weissach-i fejlesztőközpont tereppályája mellett a dél-franciaországi Château de Lastours tesztpályán az autó irányíthatóságát finomhangolták, a ralipályákon pedig a felfüggesztést, még az ABS is kavicsos fékezésre van optimalizálva.
Megnövelt hasmagassága és a merev karosszéria miatt az ugratásoktól sem riad meg a 911 Dakar.
Romain Dumas tesztpilóta mellett Walter Röhrl évtizedes tapasztalataival is csak jobbá csiszolták a 911-est, ami a raliszakaszok után a svédországi Arjeplog tesztpályán ment keresztbe a jégen. Röhrl szerint a 911 Dakart hihetetlenül szórakoztató vezetni, és a legtöbb tulajdonos el sem hiszi majd, hogy valójában mire képes az autója. Több mint 10 ezer terepen letekert kilométer van a prototípusokban, melyeket Dubajban és Marokkóban is kíméletlenül meghajtottak. Az 50 méteres meredek homokdűnéken, 45 fokos hőségben.
Már nem sokat kell várni a leleplezésre, a 911 Dakart a 2022. november 16-i Los Angeles-i Autószalonon mutatják majd be.
Ez is érdekelhet: