Régóta vívja csatáját a Nürburgringen a Porsche és a Tesla a leggyorsabb sorozatgyártású elektromos autó címért, és ezúttal a Taycanon volt a sor, amelynek egy eddig ismeretlen változatával autóztak szédületes időt.
2019-ben még a Taycan bemutatója előtt jelentette be a Porsche, hogy megdöntötte vele az elektromos szériamodellek körrekordját a Nürburgring-Nordschleifén, és azóta többször is oda-visszavágtak egymásnak a Teslával. A négyajtósok rekordját eddig a Model S Plaid változata tartotta, de csak fél év kellett hozzá, hogy a Porsche ismét legyőzze a riválisát.
7 perc 7,55 másodperc alatt ért körbe a Nordschleifén a Taycan egy új, eddig ismeretlen változata,
nem kevesebb, mint 26 másodperccel hamarabb, mint a jelenlegi Taycan, több mint 17 másodpercet verve a Teslára. Már az előző köridőt is az eddigi legizmosabb Taycannal, a 761 lóerős Turbo S-sel autózták, ezért sejthetjük, hogy az egyelőre álcázva megmutatott újdonság ennél is jóval erősebb lesz.
A bemutatója még hátravan, de addig is sejteni lehet, hogy a Taycan új változatával az 1020 lóerős Tesla Model S Plaid számára állítana ellenfelet a Porsche. Bármivel is készüljenek Zuffenhausenben, az biztos, hogy ezt a köridőt, ami nagyon közel áll az 1914 lóerős Rimac Nevera 7 perc 5 másodperces rekordjához, már nagyon nehéz lesz megdöntenie Elon Musk elektromos autójának.
Rekord vagy sem?
Bár a Taycan ideje lényegesen jobb, mint a rekordot tartó Tesláé, egyelőre a Porsche sem említi rekordnak az eredményt, azt ugyanis egy előszériás prototípussal futották. A belsőkamerás felvételt márciusban adják ki, akkor számíthatunk az új Taycan-változat bemutatójára, ami egyúttal a rekordot is hivatalossá teheti.
Ez is érdekelhet: